Yahoo are o istorie lungă de breșe de securitate din 2012 până în 2016 (inclusiv una care a avut loc în 2013 și care a afectat 3 miliarde de utilizatori), iar compania a informat recent că vrea să se „revanșeze” față de persoanele care au folosit serviciile lor de mesagerie și care au fost afectate.
Reprezentanții Yahoo au anunțat că cei vizați pot acum să facă o cerere, până pe 20 iulie, pentru a primi o compensație materială, fie cash, fie sub formă de reducere la serviciile companiei, ca parte a unui proces colectiv care îi vizează pe cetățenii americani și israelieni.
Suma totală pe care Yahoo o pune la dispoziție pentru acoperirea prejudiciului este 117,5 milioane de dolari, valoarea crescând considerabil de la prima propunere în valoare de 50 de milioane de dolari, care a fost respinsă de judecători. Utilizatorii care dovedesc că au fost clienți ai companiei în intervalul menționat pot primi până la 100 de dolari, dar și compensații suplimentare pentru timpul alocat rezolvării problemelor. Solicitările pot fi înaintate de către cetățenii din SUA și Israel accesând acest link.
Totuși, în această situație ar fi de menționat și cazul Equifax, care a dovedit că dacă foarte mulți oameni trec prin acest proces și optează pentru plata cash, vor primi sume extrem de mici, departe de cei 100 de dolari la care speră.
În afară de cunoscuta breșă de securitate din 2013 care a afectat 3 miliarde de utilizatori, procesul colectiv acoperă și un caz similar din 2014, care a amenințat 500 de milioane de conturi, unul de „intruziune în securitatea datelor” din 2012, dar și o breșă care a durat din 2015 până în septembrie 2016, când hackerii au putut accesa circa 32 de milioane de mailuri Yahoo.