Surprinzator, s-a inregistrat o scadere in ceea ce priveste cautarile generale.
Agentia de marketing online Today’s prezinta o analiza despre ce cauta romanii pe Internet inainte de Paste, cea mai importanta sarbatoare a crestinismului. Rezultatele arata o scadere a cautarilor generale despre aceasta sarbatoare, dar este constant interesul pentru cadouri. Astfel, in luna martie, Today's a observat o scadere a interesului pe online in preajma Pastelui catolic, inregistrandu-se in 2016 aproape un sfert de milion de cautari despre aceasta sarbatoare. in 2015, insa, au fost de aproape doua ori mai multe. Spre comparatie, Pastele ortodox a inregistrat in aceeasi perioada de anul acesta peste jumatate de milion de cautari, dar in crestere in comparatie cu anul trecut. inainte de cele doua sarbatori mai exista insa si Floriile, iar in cazul acestui eveniment in 2016 de sase ori mai putini oameni au fost interesati sa se informeze prin intermediul Internetului.
In cazul cadourilor, contrar tendintelor prezentate mai sus, volumele de cautari raman aproape la fel de mari: in aprilie 2015 au fost contorizate aproape 100.000, iar in martie anul curent diferenta a fost doar de cateva mii in minus. De asemenea, in aceasta perioada cresc cautarile pentru „cosuri cadou“, „cosuri cadou de paste“, „jucarii“, „haine de copii“ si romanii se preocupa de sejururi si oferte turistice in tara sau in strainatate.
Desigur, romanii cauta inspiratie si pentru mesajele de Paste si de „la multi ani“. Analiza Today's releva ca sunt cateva zeci de mii de cautari pentru prima categorie si aproape un sfert de milion pentru cea de-a doua. Today’s arata ca volumele de cautari pentru mesaje cu urari se pastreaza mari, indiferent de sarbatoare, fie ca e Paste sau Craciun, fie ca este oricare alta sarbatoare religioasa.
In final, mai trebuie mentionat ca aceasta sarbatoare a primaverii influenteaza si cautarile despre filme. Astfel, cele despre Isus din Nazaret raman populare si in 2016, insa cu volume mai mici de cautari. Anul acesta, de cinci ori mai putini oameni au dorit informatii prin Google despre aceste productii. Similar, filmul „Saptamana Patimilor“ a starnit un interes de patru ori mai scazut decat in anul precedent. Schimbarea ar putea surveni pe fondul migrarii catre alte tipuri de continut, atat consum video pe mobil, cat si streaming prin platforme dedicate.