Rețelele sociale pun capăt afacerilor pe baza unor nișe profitabile.
Facebook și Instagram au interzis deja de ceva vreme reclamele la arme și țigări electronice, iar acum interzic promovarea acestora prin orice fel de metodă. Reprezentanții rețelelor sociale au anunțat că elimină „conținutul plătit” (adică postările influencerilor) care vizează armele, tutunul, dar și țigaretele electronice. De asemenea, vor fi introduse și restricții speciale referitoare la promovarea alcoolului și suplimentelor alimentare și produselor pentru slăbit.
Regulile ar urma să intre în vigoare în săptămânile următoare, iar companiile lucrează deja și la instrumente care să-i ajute pe creatorii de conținut să respecte noile politici, precum setarea de limite minime de vârstă pentru publicul care ar putea interacționa cu postările lor.
Este pentru prima dată când Instagram limitează ceea ce pot posta influencerii, iar unii dintre internauți contestă aceste măsuri. Cele două companii au intrat în vizorul publicului, dar și al autorităților, pentru că au permis distribuirea de reclame pentru produse dăunătoare, inclusiv către utilizatorii minori. În unele cazuri, vedetele care promovează aceste branduri nu folosesc aceste lucruri sau servicii și nici nu le înțeleg foarte bine.