Startup-ul vrea sa-si dezvolte propriile masini autonome
Charile Miller si Chris Valasek sunt probabil cei mai cunoscuti hackeri in 2015. Cei doi au reusit sa sparga un jeep Cherokee si sa preia controlul asupra majoritatii sistemelor masinii, inclusiv asupra franelor, directiei, motorului si transmisiei.
Cei doi au demonstrat negru pe alb, daca mai era cazul, ca atacurile informatice asupra masinilor sunt un pericol cat se poate de real si i-au fortat pe cei de la Chrylser sa recheme in service 1,4 milioane de vehicule afectate de vulnerabilitatile descrise, fiind prima rechemare de acest gen din istorie. Acesta a fost si punctul culminant, care i-a facut pe producatorii auto sa creeze o alianta impotriva hackerilor.
Companiile de tehnologie au pus repede ochii pe cei doi. Cei de la Uber au plusat mai mult si au reusit sa ii angajeze. Uber vrea sa-si dezvolte propriile masini autonome si de aceea a incheiat recent un parteneriat cu UNiversitatea din Arizona, dar a si “furat” nu mai putin de 40 de ingineri si experti in robotica, pentru a dezvolta noua tehnologie.
Miller si Valasek vor face parte din echipa care se va ocupa de dezovltarea sistemelor de securitate pentru viitoarele masini. “Autovehiculele autonome sunt mult mai expuse la atacurile informatice. Au mai multi senzori, mai multe sisteme si puncte potential slabe, iar computerul are posbilitatea de a controla directia. Asta nu face decat sa agraveze pericolul unui atac informatic, care s-ar putea solda chiar cu victime”, avertizeaza prodesorul Stefan Savage, de la Universitatea din California, cel care a pus de fapt bazele hacking-ului wireless al masinilor, in 2010.