Un sondaj realizat de Pew Research Center efectuat pe 2.745 de adulți din SUA care folosesc TikTok a arătat că 48% dintre respondenți nu au postat niciodată un videoclip pe platformă, iar un utilizator obișnuit nici măcar nu și-a actualizat biografia.
Este mult mai comun să urmărești ce fac alții online decât să postezi - să ne gândim doar la comportamentele noastre sau ale prietenilor noștri. Câți dintre ei urmăresc YouTube și câți dintre ei postează videoclipuri?
Cercetătorii s-ar fi putut aștepta să descopere că mulți utilizatori TikTok nu ar posta des, dar gradul în care acest lucru este adevărat este surprinzător. Autorul principal al studiului a declarat pentru TechCrunch că „nivelul de pasivitate pe TikTok este într-adevăr destul de șocant” în comparație cu alte platforme. Un alt studiu realizat tot de Pew în 2021 a arătat că aproximativ jumătate dintre adulții din SUA au postat pe Twitter de maximum cinci ori pe lună. Dar pe TikTok, aproximativ același procent de utilizatori nu au postat deloc.
Urmărirea activității celorlalți pe TikTok poate fi mai frecventă decât pe Twitter, deoarece este mai puțin intimidant să scrii un gând scurt decât să înregistrezi un videoclip - nu ai simți niciodată nevoia să te machiezi înainte de a scrie pe Twitter, de exemplu. Din cercetarea citată, pe TikTok primele 25% dintre cele mai active postere au fost responsabile pentru 98% din toate videoclipurile publice.
Studiul a mai constatat că vârsta nu a fost neapărat un factor în evaluarea obiceiurilor de postare TikTok ale adulților. Participanții cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani au mai multe șanse să folosească activ TikTok decât cei cu vârsta între 35 și 49 de ani, dar în ambele grupuri de vârstă, aproximativ jumătate dintre utilizatori nu au postat niciodată.