Ne-am obisnuit sa credem ca internetul ignora cultura, dar lucrurile stau exact invers.
Colectii celebre, muzee si institutii de cultura au succes din nou, mai ales in randul tinerilor, dupa ce si-au deschis portile pe site-uri cu expozitii virtuale.
In lumea muzeelor exista un gigant numit Smithsonian. 30 de milioane de oameni ii trec pragul in fiecare an. E departe, in Statele Unite, dar la un click distanta pe internet.
Turistii digitali vad in turul virtual cum a inceput viata pe pamant, fosile vechi de sute de milioane de ani sau toate tipurile de avioane din lume.
Nici daca ati fi in Capela Sixtina nu ati putea vedea atat de clar picturile lui Michelangelo. Pe internet au fost postate pana la cel mai mic detaliu.
Inmultiti acum Capela Sixtina cu 1500. Adica tot atatea opere de arta celebre din toata lumea sunt de acum stranse in Google Art Project. Pe internet poteti face zoom pana la crapaturile din tabloul lui Van Gogh, The Starry Night.
Si romanii prind curaj. 50 de muzee de la noi ii invita pe turisti sa le viziteze pe internet.
Nu stim cati oameni au intrat propri- zis in Muzeul Taranului Roman, dar din 2010 si pana acum 130.000 au facut deja un tur virtual.
Bordeiul, prispa si portile de lemn din Muzeul Satului se vad mai usor pe internet, pentru ca programul de vizitare e mai prietenos, adica non-stop. Iar metoda functioneaza si la Complexul Muzeal Astra din Sibiu.
Experimentul cultural pe internet poate deveni un succes viral. Asa arata o simpla repetitie a trupei regale de balet din Londra, care a devenit un record. 200.000 de oameni s-au uitat in acelasi timp la pregatirile balerinilor.