Zona Silicon Valley este celebră pentru numărul foarte mare de antreprenori.
Industria IT este una în plină ascensiune, iar atunci când îți imaginezi un om de afaceri de succes probabil că te gândești la o persoană căreia i-au apărut deja primele fire de păr albe.
Românul Sebastian Dobrincu sfidează, însă, acest tipar, pentru că a reușit să devină unul dintre cei mai tineri milionari pe care i-a văzut vreodată Silicon Valley, scriu jurnaliștii de la Forbes.
Încă de când era copil, Sebastian le-a arătat tuturor că este pasionat de tehnologie. S-a născut în București și a fost fascinat de programare și IT, așa că a început să învețe singur software engineering încă de când avea doar 7 ani. În scurt timp, acest domeniu a ajuns o parte crucială a vieții lui.
Apoi, în următorii 10 ani, adolescentul de atunci a continuat să-și exerseze talentul și priceperea în IT, ajungând să proiecteze platformele online pentru diverse servicii populare.
Mai târziu, ca programator, a contribuit la construirea unor branduri cunoscute în întreaga lume, precum Spotify, Facebook sau TikTok.
Nu s-a oprit însă aici. Până la vârsta de 17 ani reușise să fondeze Storyheap, o platformă care a devenit curând un reper în zona de social media și content marketing.
Aceasta ajută brandurile, influencerii, agențiile și clienții individuali să gestioneze, să analizeze și să îmbunătățească prezența în social media, pe baza unor date statistice și a unor analize generate de algoritmi.
În același timp, Storyheap contribuie la creșterea popularității brandului, la sporirea numărului de followeri și la o mai bună indexare pe motoarele de căutare. Platforma a avut un success răsunător încă de la lansare și a atras imediat clienți precum Selena Gomez, Tumblr, Hulu, Universal Music sau Shake Shack.
Sebastian Dobrincu, „antreprenor în serie”
După succesul inițial înregistrat cu Storyheap, românul și-a continuat „călătoria antreprenorială” și a construit Brandmates și Owlmetrics, ambele cu misiunea de-a susține brandurile pentru a înțelege și a folosi statisticile pentru creșterea popularității în social media și, concomitent, pentru evoluția afacerii.
Cele două start-up-uri oferă analize ale activității în online și idei referitoare la anumite canale sau conturi pe care companiile le pot pune la treabă pentru a-și eficientiza performanța în această zonă.
De asemenea, abilitatea sa de-a vedea lucrurile în perspectivă l-a ajutat pe Sebastian să ajungă în prima linie și în industria wellness. Tănărul a fondat Mood, un nume care a devenit în scurt timp unul dintre cei mai de succes jucători de pe această piață.
Românul le-a călcat pe urme altor personalități proeminente din industria tehnologiei – precum Elon Musk sau Larry Page – și a mers să studieze la Universitatea Stanford, unde s-a specializat în machine learning și inteligență artificială, ambele domenii în plină expansiune în acest moment.
Totuși, tot pe modelul altor giganți, Sebastian a decis să-și urmeze spiritul antreprenorial, a renunțat la facultate și se pare că decizia chiar a fost una bună, fiindcă nu a durat mult până când acesta s-a remarcat în media ca fiind „noua stea” din Silicon Valley.
Sebastian a ajuns nu doar pe lista Forbes Europe „30 sub 30” – ediția 2019, ci a fost chiar cel mai tânăr dintre cei selectați.
În timp, tânărul a devenit o persoană publică foarte căutată și un speaker invitat la evenimente din toată lumea.
Reușitele de până acum i-au adus din partea presei porecla de „Mark Zuckerberg” al noii generații. De fapt, chiar cei de la Facebook i-au recunoscut lui Sebastian toate meritele și au încercat să îl recruteze.
Competiția e, însă, strânsă: și Apple și-l dorește pe românul de 20 de ani. Așa cum probabil ați ghicit, însă, Sebastian a preferat să rămână independent și a decis să-și folosească potențialul pentru a-și urmări propriile idealuri.
„Aș încerca mai degrabă ceva nou, care să răspundă nevoilor oamenilor, decât ceva aflat în zona mea de confort”, a declarat el.
Sursă foto: Facebook.com/Sebastian Dobrincu