Reteaua de socializare creata de Mark Zuckerberg a gasit o noua metoda de a face bani

Facebook are nevoie sa faca rapid bani pentru ca actiunile companiei sa nu se prabuseasca si mai tare. Oficialii au pus pe blog o postare in care promit sa le ofere utilizatorilor "reclame relevante, care sa le protejeze intimitatea", insa jurnalistii dela Gizmodo au o alta parere. Ei au "tradus" ce vor sa faca, de fapt, cei de la Facebook.

 

Facebook Exchange (FBX), cu alte cuvinte "urmarim ce site-uri accesezi"

Compania Facebook poate acum sa semneze un contract cu un alt site, pentru bani, pentru a face schimb de informatii si a-i convinge pe utilizatori sa cumpere anumite produse.

Sa presupunem, scrie Gizmodo, ca esti pe site-ul celor de la J.Crew si te uiti la o cravata care iti place. Daca Facebook si J.Crew au o intelegere, poti vedea o reclama exact la cravata respectiva, imediat ce te logezi la Facebook.

Cele doua companii fac schimb de informatii pe baza a aceea ce se stocheaza in cookie-uri.

 

Facebook va oferi numarul tau de telefon unei alte companii

Sa spunem ca aceiasi baieti cu cravata, J.Crew, au numarul tau de telefon, pentru ca l-ai dat atunci cand ai facut o comanda. Numai ca, tot acest numar de telefon poate sa figureze si in profilul tau de Facebook.

Cei de la J.Crew pot cere Facebook, in schimbul banilor, sa iti livreze o anumita reclama, daca numerele de telefon sau mailurile pe care le folosesti in relatia cu cele doua companii se potrivesc.

 

Facebook stie ce cumperi online

Compania lui Zuckerberg nu cunoaste chiar tot, insa cel putin legat de americani stie multe lucruri.

Facebook are acum un parteneriat cu o companie numita Datalogix, care ofera instrumente pentru a masura impactul pe care il au reclamele pe Facebook in vanzari. Asta inseamna ca oamenii lui Zuckerberg pot cere bani mai multi daca au hartii care sa arate ca munca lor e eficienta.

 

La finalul postarii, cei de la Facebook scriu si o scuza: "Publicitatea ajuta Facebook sa ramana gratuit". Ei mai spun ca din povestea asta cu reclamele toata lumea are de castigat.

Share articol: