Compania romaneasca explica ce face in situatia in care primeste cereri de la diverse autoritati sau companii pentru dezvaluirea datelor clientilor.
Romanii de la CyberGhost, care ofera servicii de VPN pentru 7,5 milioane de persoane din lumea intreaga, au publicat un raport privind transparenta in care explica si modul in care procedeaza atunci cand primesc cereri de dezvaluire a identitatii clientilor, cereri venite din partea autoritatilor, companiilor producatoare de filme, caselor de avocatura sau firmelor de securitate informatica.
Serviciile de tip VPN fac ca activitatea ta online sa treaca printr-un tunel securizat, criptat. Poti avea acces la continut online blocat in tara ta, ca de exemplu seriale Netflix care nu sunt disponibile in Romania, si ai si o bariera protectoare impotriva atacului hackerilor.
Unele astfel de servicii nu pastreaza loguri cu activitatea utilizatorilor, cum este si cazul CyberGhost. Chiar si asa, uneori apar cereri din partea autoritatilor care doresc date despre activitatea online a anumitor clienti implicati in investigatii.
"CyberGhost considera dreptul la viata privata un drept de baza al omului si un fundament al societatilor democratice", sustine compania in raportul sau.
"CyberGhost crede cu tarie ca firmele si liderii din industrie ar trebui sa se gandeasca la dreptul la viata privata in mod constant, criptand datele utilizatorului si comunicatiile, si stocand doar informatiile necesare functionarii serviciului".
La finalul anului 2015, compania avea 7,5 milioane de clienti, fata de 3,5 milioane in decembrie 2014.
Anul trecut, numarul de cereri de dezvaluire a identitatii utilizatorilor venite din partea studiourilor de productie pe tema unor posibile cazuri de piratare de continut a scazut cu 21%, pana la 1.318, in ciuda faptului ca numarul clientilor s-a dublat. De asemenea, solicitarile din partea oamenilor legii au fost mai putine cu 24% in acelasi interval, CyberGhost primind, in medie, 6 astfel de cereri pe luna.
Au crescut, in schimb, de patru ori solicitarile din partea companiilor de securitate IT precum Kaspersky Lab, Trend Micro, Cisco si Symantec, care aveau suspiciuni ca unii utilizatori foloseau serviciul de VPN pentru a distribui malware. Compania a primit 407 cereri, in medie, pe luna.
La finalul raportului, cei de la CyberGhost au prezentat si doua modele de scrisori pe care le trimit celor care doresc informatii despre activitatea online a clientilor. Firma romaneasca aminteste ca nu salveaza loguri deoarece isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, iar legile locale nu o constrang sa faca asta.
"In legatura cu cererea dumneavoastra, desi vrem sa va asiguram de toata sustinerea si de toata cooperarea noastra, nu stocam loguri privind activitatea clientilor si nu avem obligatia legala de a face asta".
"In plus, nu avem cum sa oferim nicio informatie privind un anumit client fara un mandat emis de autoritatea competenta. Pentru ca suntem o companie romaneasca ce opereaza in Romania si se supune legilor romanesti, va rugam sa notati faptul ca cererea ar trebui sa treaca pe la autoritatile legale competente din Romania. Ne pare rau pentru inconvenientele pe care le presupune aceasta procedura"