Vezi comunicatul oficial
Agentia de marketing online Today’s a cercetat cautarile efectuate de români pe Internet in ceea ce priveste serviciile medicale de care acestia sunt interesati. Analiza arata ca exista numeroase servicii pentru care potentialul de a atrage clienti noi este foarte mare, de la clinici stomatologice sau maternitati private si pâna la operatii estetice.
Potrivit Today’s, clinicile sunt sfatuite sa ia in calcul o investitie minima de 600 de euro pe luna. Banii alocati publicitatii necesare pe motorul de cautare Google, cel mai popular in România, asigura o vizibilitate cât mai mare. Spre deosebire de alte domenii, costurile de publicitate (per click) de cautare pe Google despre segmentul medical este de doua-trei ori mai mare decât cel din alte industrii, cum ar fi fashion sau electroIT. Mai mult, trebuie tinut cont ca interesul celor care fac research online pentru astfel de servicii este mai mare in situatii urgente. Astfel, timpul petrecut pe Google poate fi doar de o zi sau se poate reduce la o singura cautare, atunci când cererea e specifica.
In ceea ce priveste targetarea, cei mai cautati termeni de români pe Google sunt cei generali („clinici private“, „clinici private oras“, „spital privat“, „spital particular“, „analize medicale“), specifici in functie de analizele dorite („unde pot face EKG“, „unde pot face radiografie dentara“) sau despre afectiuni pentru care doresc tratament („dureri de coloana“, „dureri in piept“, „dureri de inima“, „obezitate“). Mai mult, stomatologia este un domeniu despre care românii cauta deseori informatii, cele mai multe fiind de tipul „implant dentar“, „cabinet stomatologic“, „aparat dentar“, „albirea dintilor“, „proteza dentara“ sau „stomatologie copii“.
Trebuie mentionat si ca in ultimul an s-a observat o crestere de 20-30% in ceea ce priveste cautarile efectuate pe dispozitivele mobile pentru a obtine informatii despre un anumit spital privat, spre exemplu. Cele mai accesate portaluri de românii care cauta sfaturi medicale au, potrivit estimarilor Google, chiar si cu 20% mai mult trafic prin mobile decât de pe desktop.
Un studiu realizat de Google in privinta populatiei din România indica o legatura intre informarea prin Internet si achizitia serviciilor medicale, iar mai mult de jumatate din respondenti au mentionat ca, inainte de a lua o decizie in acest sens, cauta detalii online. Acelasi studiu a relevat cele mai importante informatii pe care oamenii le cauta si le iau in calcul in decizia de achizitie a serviciilor medicale. Topul este constituit din pret, programul de lucru, zona in care se situeaza si recenziile altor persoane.