In momentul in care doi antreprenori experimentati in finante si dezvoltarea de software decid sa puna bazele unei afaceri, cu siguranta se va transforma in ceva impresionant.

Este povestea lui Florin Cioaca si a lui Florin Grosu, Co-Fondatorii Traderion, o platforma de testare si training pentru profesionistii din industria finantelor.

Cei doi s-au intalnit in cadrul unei scoli de vara si au dezvoltat un joc de trading pentru studentii prezenti acolo. “A pornit ca un joc pe hartie, foarte asemanator cu modul in care se facea trading inainte de aparitia calculatoarelor. A devenit viral destul de rapid in randul studentilor, iar multi au dorit sa continue sa il joace chiar si dupa terminarea taberei. Asa ca ne-au sugerat sa facem o versiune online a sa. Asa s-a nascut acest produs”, povestesc Co-Fondatorii Traderion.

Avand deja o idee validata, a fost doar o chestiune de timp pana cand cei doi au inceput lucrul la platoforma online. Aveau toate avantajele necesare pentru a crea un competitor pentru unele dintre cele mai bune platforme din lume: Upgrade Capital, Stockfuse sau Capital Wave.

Florin Cioaca, CEO-ul Traderion si cel responsabil cu dezvoltarea produsului, este un fost trader inter-bancar, cu studii de specialitate in finante si informatica aplicata. Florin Grosu a preluat rolul de COO, experienta sa in management si economie transformandu-l in omul potrivit pentru dezvoltarea afacerii si pentru proiectele de finantare ale Traderion.

“Produsele existente acum pe piata nu sunt facute pentru a adresa nevoile fiecarui trader. Unicitatea pe care Traderion o aduce pe piata rezulta din simulatorul nostru bazat pe inteligenta artificiala care customizeaza planul de invatare si dezvoltare a fiecarui trader, totul desfasurandu-se in timp real”, spun cei doi.

Si daca va intrebati care este legatura dintre trading, jocuri si pregatirea celor mai buni specialisti in finante, ei bine, raspunsul este destul de simplu si lesne de inteles pentru impatimitii jocurilor pe calculator. “Pregatirea unui trader este, in multe moduri, similara cu cea a unui pilot de vanatoare. E nevoie de mult timp si este foarte scumpa. Produsul nostru face diferenta pe piata pentru ca va face ca angajarea traderilor sa devina mai usoara, iar pregatirea lor mult mai eficienta. Iar partea de gaming are un rol important pentru ca in acest mod, training-ul specialistilor devine mai usor, amuzant si, in plus, creeaza dependenta”.

Traderion a pornit ca si solutie pentru una dintre cele mai importante probleme din industria financiara, care le cauzeaza bancilor pierderi de peste 1,5 milioane de dolari: angajarea personalului nepotrivit. Fondatorii Traderion spun ca platforma ajuta bancile sa isi diminueze costurile cu angajarea personalului neperformant, facand cu 90% mai multe decizii potrivite de angajare. in plus, bancile pot reduce din timpul pe care il petrec pregatind traderi junior inainte de a-i lasa sa faca tranzactii cu banii clientilor.

“Aceasta perioada de training este, de obicei, de 12 luni, insa noi o putem reduce la jumatate. Platforma noastra devine un antrenor personal pentru fiecare junior, iar acesta isi construieste un plan de dezvoltare personalizat, bazat pe cele 1,5 milioane de date pe care le colectam pentru fiecare utilizator”, mai spun Florin Cioaca si Florin Grosu.

In acest moment, platforma Traderion este deschisa in varianta beta, are doi clienti platitori, un partener si peste 400 de oameni pregatiti in 15 tari. Iar piata este uriasa. Valoarea totala a segmentului de educatie si pregatire in domeniul financiar este, potrivit datelor din presa internationala, de 34 de miliarde de dolari, rata de crestere anuala fiind de aproximativ 12%. Tocmai de aceea printre clientii tinta ai Traderion se numara 150 dintre cele mai mari banci ale lumii.

“Acestia angajeaza cei mai multi juniori si vor avea de castigat de pe urma folosirii produsului nostru. in faza urmatoare ne vom axa pe furnizarea acestui produs catre universitati ce deruleaza programe de finante si cursuri de trading sau piete de capital”, mai spun fondatorii Traderion.

Insa cum isi vor finanta cei doi dezvoltarea platformei pentru a atrage mai multi clienti de calibru mare? Daca la inceput au investit proprii bani, dar au beneficiat si sprijinul unor investitori de tip angel, atat din Europa cat si din Statele Unite, antreprenorii isi propun ca in primul trimestru din 26 vor sa incheie o runda de finantare de 1 milion de dolari.

“Din experienta noastra, cel mai bun mod de a te dezvolta este de a face parte dintr-un program de accelerare. in acest fel, poti asigura nu doar finantarea produsului tau, dar poti beneficia si de mentorat care este de multe ori mai important decat finantarea in sine si te ajuta sa te dezvolti rapid”, sunt de parere tinerii.

Iar ei nu duc lipsa de experienta in acest domeniu. in 2014, Traderion s-a numarat printre finalistii Startup Spotlight. “A fost o oportunitate excelenta de networking pentru fondatorii de startup-uri din regiunea noastra. Trebuie doar sa-ti faci temele si sa afli mai multe detalii despre oamenii pe care ii vei intalni”. in plus, programul le-a mai adus un avantaj: l-au intalnit pe Carlos Espinal, partener al Seedcamp, si au fost invitati la Seedcamp Week in Berlin.

“Am fost alesi sa facem parte din familia Seedcamp si sa primim o investitie de la ei in 2015. Aplicasem in program si in 2014, insa nu am fost selectionati in acel moment. Procesul lor de selectie este foarte competitiv, dar echipa este grozava in pregatirea companiilor care doresc sa isi prezinte produsele in fata publicului. Este o experienta pe care o recomandam oricarui fondator de startup”, povestesc antreprenorii.

Avand la dispozitie ajutor si mentorat de calitate, cei doi fondatori ai Traderion sunt pregatiti pentru urmatorul salt in dezvoltarea platformei: lansarea primei versiuni a produsului pe piata si respectiv incheierea rundei de finantare. Iar ascultandu-i si vazandu-le entuziasmul, totul pare la fel de usor precum un joc.

Traderion a participat la Startup Spotlight, competitie si program de mentorat cu premii de 20.000 USD adresat celor mai bune 32 de startup-uri early stage din Europa Centrala si de Est. 35% dintre participanti au incheiat deal-uri ca urmare a participarii in program (rezultatele acestora sunt disponibile in raportul de evaluare al celor trei editii organizate pana acum de echipa How to Web).

Urmatoarea poveste de succes poti fi tu! Daca esti fondatorul unui startup in cautare de investitii, parteneriate de distributie, expunere media si conexiuni valoroase in industrie, aplica pana pe 30 octombrie!

Share articol: