Testeaza, valideaza, invata! Aceste trei cuvinte ar fi cele mai potrivite pentru a descrie evolutia Appticles, un startup care creeaza aplicatii mobile destinate publisherilor folosind tehnologia web.

Au durat cativa ani pana cand Alexandra Anghel si Ciprian Borodescu, Co-Fondatorii platformei, au ajuns sa puna bazele unui produs care este folosit acum de publisheri si creatori de continut din intreaga lume. Cu toate acestea, efortul lor a dat roada, iar fondatorii Appticles au gasit varianta potrivita.

Povestea lor incepe in 2005, moment in care deschideau o firma de outsourcing. Cinci ani mai tarziu, luau decizia de a crea propriul produs si deveneau singura echipa romaneasca inclusa in programul Startupbootcamp cu o idee ce avea la baza site-uri “verzi” care puteau sa isi neutralizeze amprenta de CO2 prin achizitionarea unor credite de carbon.

Desi proiectul nu a fost pus in practica, experienta acestui program a fost esentiala in dezvoltarea lor ulterioara: au invatat cum sa faca un pitch, cum sa abordeze investorii, dar si potentialii clienti. In acelasi timp, insa, au inteles importanta unei comunitati puternice pentru dezvoltarea unui produs.

Plecand de la aceasta experienta initiala, au mers mai departe si au inceput sa lucreze la un nou produs. Dupa cum spune Ciprian, totul a pornit ca un growth hack: intrebandu-se unde ar putea gasi continut, si-au dat seama ca o resursa generoasa erau chiar platformele folosite de bloggeri. Asa s-a nascut Appticles, o platforma online care le permite creatorilor de continut (bloggeri, publicatii media de dimensiuni mici si medii) sa isi distribuie continutul existent printr-o aplicatie mobila realizata pe baza tehnologiilor web.

Alexandra (CTO si backend developer al Appticles) si Ciprian (CEO) sunt doua treimi din echipa actuala. Al treilea Co-Fondator este Ionut Ardeleanu, un inginer specializat in HTML 5 si JavaScript, care a avut o contributie importanta la dezvoltarea platformei. Impreuna au reusit sa construiasca un produs pe care il imbunantatesc constant.

Capitalizand exemplul dat in 2011 de Financial Times, care a decis sa treaca la HTML 5 si sa renunte la aplicatia din App Store si la constrangerile magazinului virtual al Apple legate de venituri, echipa Appticles a dezvoltat produsul inca de la inceput in zona tehnologiei HTML 5. Si asta pentru ca oferea avantajul de cross-platform, dar mai ales pentru ca aceasta tehnologie web a devenit una tot mai viabila atunci cand vorbim despre aplicatii care pot rula cu usurinta intr-un browser.

In plus, fondatorii Appticles si-au dorit sa aduca valoare adaugata pe piata si sa ofere noi oportunitati creatorilor de continut de dimensiuni mici si medii. Acestia s-au aflat pe lista potentialilor clienti inca de la inceput si au primit toate uneltele necesare pentru a fi mai vizibili in fata cititorilor, indiferent de sistemul de operare sau dispozitivul mobil folosit de acestia din urma.

In prezent, Appticles are peste 800.000 de descarcari ale plugin-ului de WordPress si peste 5.000 de utilizatori pe platforma, 70% dintre acestia fiind din Statele Unite.

“Suntem mai iefini decat alte aplicatii de pe piata, solutia noastra poate fi implementata usor si oferim suport rapid, fiind mereu alaturi de utilizatori”, isi enumera Ciprian cateva dintre avantajele pe care le ofera Appticles comparativ cu alte instrumente existente pe piata.

Pe termen lung, fondatorii Appticles lucreaza la transformarea produsului intr-o solutie mobila completa. De fapt, cea mai mare parte a acestui an a fost dedicata cresterii afacerii si dezvoltarii produsului: au introdus o serie de functionalitati premium, au integrat anunturile, au deshis API-ul aplicatiei si au lansat o versiune Pro a WordPress Mobile Pack.

Uitandu-se la intreg parcursul lor antreprenorial, Co-Fondatorii Appticles sunt de parere ca multe dintre cele mai valoroase lectii au fost invatate chiar din propriile greseli. Si au fost destul de multe, spun ei. Printre ele, faptul ca au cheltuit foarte multi bani fiind prezenti cu un stand la una dintre cele mai mari expozitii din Marea Britanie dedicate publisherilor, o strategie care s-a dovedit prea costisitoare pentru feedback-ul primit in final; ca nu au introdus mai repede versiunile cu plata ale aplicatiei, sau ca au fost prea atasati de echipa cu care lucrau si in firma de outsourcing, desi o mare parte dintre colegi dovedisera ca nu se adapteaza noului mod de lucru in startup.

In plus, si-au petrecut prea mult timp alergand dupa investitori in loc sa se concentreze pe dezvoltarea produsului. Nu mai este cazul acum, eforturile lor fiind indreptate catre achizitia de noi utilizatori si retentia celor vechi. Nu mai au presiuni de natura financiara inca din 2014, cand au primit o finantare in valoare de 100.000 de euro din partea LAUNCHub, avand optiunea de a accesa o noua runda in viitorul apropiat.

Dupa cum spune Alexandra, dezvoltarea unui produs folosind doar uneltele aflate la indemana te forteaza sa devii mai creativ. Si, daca adaugam in acest mix creativ echipa potrivita, Appticles are cu siguranta ingredientele pentru a avea succes in continuare.

Appticles a participat la Startup Spotlight, competitie si program de mentorat cu premii de 20.000 USD adresat celor mai bune 32 de startup-uri early stage din Europa Centrala si de Est. 35% dintre participanti au incheiat deal-uri ca urmare a participarii in program (rezultatele acestora sunt disponibile in raportul de evaluare al celor trei editii organizate pana acum de echipa How to Web).

Urmatoarea poveste de succes poti fi tu! Daca esti fondatorul unui startup in cautare de investitii, parteneriate de distributie, expunere media si conexiuni valoroase in industrie, aplica pana pe 30 octombrie!

Share articol: