Cei doi au decis sa renunte la locurile de munca pe care le aveau in industria de advertising si sa porneasca Qalendra.com.
Pe Qalendra.com, utilizatorii pot gasi cele mai uluitoare idei de vacanta: cursele de gandaci din Australia, festivalul azaleelor din China, festivalul de zmee din Indonezia, campionatul mondial de aruncat cu telefonul mobil din Finlanda, bataia cu rosii din Bunol, Spania sau cursa cu tauri din Pamplona.
Site-ul se adreseaza tuturor celor care isi doresc sa traiasca experiente noi, celor care cauta ceva mai mult decat un sejur static de tip all inclusive.
Cristian Munteanu, Co-Fondator si CEO, a trecut deja prin doua exituri (Merlin, vandut catre TBWA, si The Best I Ever Had, achizitionat de Ermenegildo Zegna) si are o experienta de peste 15 ani in marketing. Co-Fondatorul sau, Dragos Rosca, este absolvent al Universitatii Politehnice Bucuresti si lucreaza de peste 10 ani in dezvoltare si web design.
Startupul a fost admis la How to Web MVP Academy, program de pre-accelerare adresat celor mai performante 14 echipe din regiune, si au beneficiat astfel de conexiuni valoroase cu mentori si investitori.
„In industria de turism, lucrurile se intampla cam la fel de cand lumea: agentiile rezerva sute de camere de hotel pe care apoi incearca sa le vanda turistilor. Din ce in ce mai multi calatori insa isi doresc nu doar sa inchirieze un pat, ci sa traiasca experiente noi, sa faca ceva cu cele mai putin de o mie de zile de vacanta pe care le are un om intr-o viata”, povesteste Cristian Munteanu, Co-Fondator si CEO Qalendra.com.
An de an, numarul acestor tip de turisti creste cu 65% la nivel global. Sunt oameni activi, care au pasiuni si isi leaga planurile de calatorie de acestea - Cristian Munteanu
Avand in vedere ca industria turismului este a doua cea mai mare industrie din lume dupa cea pornografica, dupa cum ne povesteste cu umor Cristian, concurenta nu poate fi neglijata. In acest moment, principalii competitori pentru Qalendra sunt companiile Gogobot si TouristEye, ambele fiind cumparate in ultimii doi ani de Google si, respectiv, de Lonely Planet.
„Qalendra este singura care ofera utilizatorilor mii de idei de calatorii relevante si organizate ca un calendar. Dintre toate aspectele legate de calatorie, data la care oamenii pot pleca in vacanta este aspectul cel mai putin flexibil. Oamenii sunt dispusi sa plateasca mai mult, sa zboare mai departe, sa schimbe mijloacele de transport, dar nu isi pot lua vacanta oricand isi doresc. Noi ii ajutam pe acesti oameni sa gaseasca vacanta perfecta si le propunem idei de calatorie plecand de la interesele si hobby-urile lor”, explica Munteanu.
Si-au finantat pana acum afacerea din resurse proprii, iar in prezent sunt in discutii pentru obtinerea unei runde de investitii.
Qalendra are la baza dorinta de a inspira calatorii, modelul de business bazandu-se pe relatia creata cu acestia, oferindu-le beneficii precum accesul la un WishList, informatii despre tot ce este legat de festivalurile si evenimentele care ii intereseaza: schimbari de date, discounturi, bilete de avion mai ieftine, precum si accesul la servicii de achizitie bilete de avion, rezervare camere de hotel sau cumparare de bilete pentru diferite activitati.
„Pentru aceste servicii, Qalendra functioneaza pe baza de comision. In acest moment lucram cu Expedia, Skyscanner, Viator si WorldNomads, dar planurile noastre sunt mai mari de atat. Ne dorim sa cream un sistem mult mai usor de folosit prin care calatorii sa isi creeze singuri propriul pachet, sa faca o singura plata cu cardul si apoi sa primeasca un singur mail de la Qalendra, cu tot itinerariul, toate biletele si toate confirmarile”, spune Cristian.