Comertul online a intrat intr-o noua etapa: tot mai multi clienti prefera sa cumpere online de pe smartphone si tableta.
In lunile noiembrie si decembrie, dispozitivele mobile au depasit, pentru prima data, pragul de 50% din totalul vizitelor de pe site-ul eMAG (50,2%). Cresterea accelerata a vizitelor de pe smartphone si tableta va continua si in 2016, ajungand la aproximativ 120 de milioane. Varful de trafic va fi atins, la fel ca anul trecut, in noiembrie si decembrie, cand 60% din vizite vor veni din mobile.
Daca in 2014, dispozitivele mobile insumau 34,8 milioane de vizite, in 2015 traficul din mobile a crescut accelerat, ajungand la 69,2 milioane de vizite, dublu fata de anul precedent. in paralel, traficul de pe desktop s-a mentinut la o valoare de aproximativ 96 de milioane de vizite. in ansamblu, dispozitivele mobile au fost principalul motor de crestere a traficului total de pe eMAG: in 2015, site-ul a inregistrat cu 27% mai multe vizite fata de anul precedent, urmand ca in 2016 cresterea sa fie de 31%.
„Cresterea dispozitivelor mobile vine din dorinta clientilor de a se informa si de a cumpara de oriunde, la orice ora. in plus, cresterea si diversificarea gamei de produse pe eMAG si accesul facil la produsul dorit au contribuit la aceasta transformare de comportament. 2015 este primul an in care vizitele de pe mobile le-au depasit pe cele de pe laptop si desktop si avem toate motivele sa ne asteptam si anul acesta la o crestere. Acest lucru se va observa si in comenzile de pe telefon si tableta unde anticipam ca vom inregistra o crestere de cel putin 30%”, a declarat Bogdan Axinia, VP Platforms & Technology at eMAG.
Dispozitivele mobile sunt atat o sursa de comenzi, dar si primul pas in experienta de informare si achizitie a clientilor. in 2015, 35% din comenzile primite de eMAG au inclus in procesul de decizie cel putin o interactiune cu smartphone-urile si tabletele.
In ceea ce priveste categoriile de varsta care utilizeaza cel mai mult dispozitivele mobile pentru comenzi, datele arata ca peste 80% dintre utilizatori au varste cuprinse intre 18 si 44 de ani. Volumul cel mai mare de produse comandate de pe smartphone si tableta s-a inregistrat in intervalul orar 19:00 – 01:00 (38,4%).
In topul celor mai cumparate categorii de produse se numara cele pentru copii (cu o pondere de 14,99%), electrocasnicele mici (8,51%) si telefoanele mobile (8,04%), urmate de produsele pentru casa si gradina, beauty si electrocasnice mari.
Aproximativ 78% dintre vizitele inregistrate pe site-ul eMAG au venit de pe smartphone-uri cu sisteme de operare Android, urmate de iOS (19,6%). in cazul tabletelor, topul este condus de iPad-uri (63,4%). in ceea ce priveste comenzile, ierarhia se pastreaza: 74,9% dintre acestea au venit de pe telefoane cu sisteme de operare Android si 66,1% de pe tablete iOS.
Aplicatia eMAG pentru Android si iOS
„Dezvoltarea unei aplicatii de mobil nu e suficienta daca nu vorbim si de o experienta de utilizare care sa puna accent pe viteza, personalizare si calitatea interactiunii. Anul trecut ne-am concentrat eforturile pe simplificarea procesului prin care clientii isi pot cumpara produsele dorite de pe mobil si am implementat optiunea de a cumpara foarte usor cu un simplu swipe pe butonul de comanda. Optiunea a fost foarte apreciata, in special de Black Friday, de clientii care si-au comandat rapid produsele dorite. in plus, aplicatia le da posibilitatea clientilor de a-si configura liste de produse favorite si am activat si o sectiune dedicata, Promotiile zilei. in perioada urmatoare, clientii vor vedea tot mai multe beneficii aduse de aplicatia eMAG”, a adaugat Bogdan Axinia.
eMAG Bulgaria si Ungaria
In 2015, dispozitivele mobile au adus pe site-ul eMAG Bulgaria 30% din traficul total, in crestere cu 150% fata de 2014, si 20% din totalul comenzilor. in lunile noiembrie si decembrie, vizitele de pe dispozitivele mobile au atins pragul de 38% din total.
Si in Ungaria, traficul de pe smartphone-uri si tablete a crescut de trei ori fata de anul precedent, reprezentand 30% din volumul total al vizitelor inregistrate pe site. in ce ce priveste comenzile, 20% au fost facute de pe dispozitivele mobile. in ultimele doua luni ale anului trecut, vizitele de pe mobile au atins pragul de 39% din total trafic.
in primul trimestru din 2015, aplicatia de mobile a fost lansata si pentru eMAG Bulgaria si eMAG Ungaria.