Compania are mari ambitii pentru Facebook Messenger.
Facebook are planuri atat de mari pentru Messenger incat nu o mai considera o aplicatie, ci o platforma pe care sa fie construite afaceri intregi.
"Am terminat aplicatia in proportie de 1%, asa cum ne place sa spunem la Facebook" spune Julien Cordoniou, director of platform partnership la Facebook. "Intr-o zi, vor exista companii construite pe Messenger si sunt abia la inceputul ecosistemului".
Ideea principala este ca Facebook Messenger sa fie o aplicatie pentru tot. Facebook vrea ca retailerii sa discute cu clientii pe aplicatie, nu pe propriul site. Vrea sa folosesti aplicatia pentru a cumpara bilete de avion. Sau sa cauti un restaurant si sa distribui locatia cu prietenii. Sa faci rezervari, sa cumperi flori pentru iubita sau sa-i returnezi banii unui prieten care a cumparat pizza cu o seara inainte. Iar acestea sunt doar intentiile facute public de companie.
De ce Apple si Google ar trebui sa fie ingrijorati? Pentru ca, intr-o lume ideala a retelei de socializare, vei folosi mai putine aplicatii din moment ce totul este deja in Messenger. O astfel de ambitie din partea altei companii ar parea sortita esecului. Insa Facebook are 1.4 miliarde de utilizatori pe site si 700 de milioane folosesc Messenger. Daca planurile Facebook se concretizeaza, forta pe platforma de mobil a celor de la Apple si Google s-ar diminua.