Nu este prima data cand compania condusa de Mark Zuckerberg face astfel de lucruri.
Compania Facebook are o baza mare utilizatori, si nu putine au fost cazurile in care s-a folosit de ei pentru a face studii fara sa-i anunte in mod explicit. O prevedere in acest sens exista in acei "Termeni si conditii" lungi de cateva pagini.
De data aceasta, Facebook a testat "loialitatea si rabdarea" utilizatorilor sai, "introducand in mod secret erori artificiale care au facut ca aplicatia sa se blocheze pret de cateva ore", scrie The Information.
"Scopul acestui test, care s-a petrecut cu mai multi ani in urma, este sa se vada daca o persoana ar renunta astfel definitiv la aplicatia Facebook".
Testele au arata ca utilizatorii au fost insistenti si nu si-au dezinstalat aplicatia.
Cei de la Facebook nu au dorit sa comenteze pe aceasta tema.
Un alt studiu, facut de ei in 2014, a starnit controverse. Practic, Facebook a modificat feed-urile mai multor utilizatori ai sai. Unii au primit postari pozitive, in timp ce altii s-au ales cu postari triste. Studiul a vrut sa vada cum influenteaza acestea starea de spirit a oamenilor.