Potrivit unui raport publicat de către jurnaliștii americani de la The New York Times, Facebook a acceptat să le ofere celor de la Netflix și Spotify acces la mesajele private ale utilizatorilor.
Sursa citată precizează că Facebook a împărtășit în ultimii ani accesul către terți asupra mesajelor private a milioane de utilizatori.
Facebook a confirmat informația printr-un comunicat de presă, în care a căutat totuși să se apere:
„Au avut accesul partenerii la mesaje? Da. Dar oamenii trebuiau să se logheze pe Facebook în mod explicit pentru a folosi o platformă de comunicare a acestor parteneri. Spre exemplu, în Spotify, după ce te-ai conectat prin Facebook pe desktop, poți trimite mesaje prietenilor tăi fără să părăsești aplicația. A trebuit să le oferim accesul la mesaje pentru a putea folosi acest sistem”, explică Facebook.
Potrivit datelor furnizate de New York Times, conversațiile a aproximativ 70 de milioane de utilizatori au fost accesate în fiecare lună. Mai mult, Netflix, Spotify și Royal Bank of Canada pot nu numai să citească mesajele, dar să le suprascrie și să le șteargă.
Spotify și Netflix au răspuns că nu știau că au un acces atât de larg, în timp ce Facebook susține că nu a existat nicio formă de abuz față de utilizatorii săi.