Facebook aduce înapoi Poke și se pare că Gen Z adoră această funcție.
Din punct de vedere tehnic, funcția Poke era doar ascunsă foarte bine într-o grămadă de setări destul de dificil de accesat.
Meta a spus că a făcut o modificare de design la începutul anului 2024, care a făcut butonul Poke puțin mai vizibil. Conform noului design, butonul ar apărea acum alături de orice nume pe care l-a căutat un utilizator. Acest lucru i-a încurajat pe oameni să și folosească funcția, drept pentru care Meta a relatat că numărul de „Pokes” a crescut de 13 ori după această schimbare de design, arată Business Insider.
De asemenea, Meta a facilitat găsirea paginii Poke (acum o puteți obține tastând „poking” sau „pokes” în bara de căutare în loc de doar „poke”). În 2017, a existat o mică încercare de a readuce Poke-ul în atenția utilizatorilor, punându-l pe paginile de profil, dar tendința nu a revenit în acel moment.
În mod surprinzător, Meta a spus că peste 50% dintre cei care au folosit pentru prima dată funcția au fost utilizatori cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani. Acești utilizatori Gen Z și tineri mileniali au fost probabil prea tineri pentru a fi pe Facebook în „perioada de glorie” inițială a funcției Poke.
Poke a fost una dintre cele mai vechi funcționalități specifice Facebook, lansată chiar înainte de News Feed, dar - la un moment dat - a ieșit complet din preferințele utilizatorilor.
Funcția Poke este o modalitate perfectă, fără efort, de a intra în legătură cu un prieten de pe Facebook pe care nu l-ai mai văzut de ceva vreme. Este un pic nostalgică și surprinzătoare, poate chiar și puțin cam îndrăzneață, dar prietenoasă. Rămâne de văzut dacă popularitatea sa va persista în rândurile noii generații mai mult decât a făcut-o inițial.