Facebook lucrează la o nouă strategie prin care vrea să-i facă pe oamenii dintr-un cartier să se conecteze unii cu ceilalți.
Compania a confirmat recent că testează o nouă funcționalitate care îi încurajează pe utilizatori să publice și să distribuie articole și știri în cadrul unor „micro-rețele” concentrate pe zone geografice specifice. Astfel, utilizatorii pot să creeze un profil prin care să împărtășească un anumit tip de informație cu vecinii de cartier, în vreme ce Facebook va folosi datele referitoare la locație pentru a afișa reclame „mai relevante”.
Funcționalitatea, numită Neighborhoods, este acum testată doar pe piața din Calgary, Canada, dar este posibil ca Facebook să extindă accesul dacă aceasta se va dovedi a fi de succes. Un model care s-a dovedit foarte viabil pe această nișă este Nextdoor, care urmărește acum să se listeze la Bursă, având o evaluare între 4 și 5 miliarde de dolari.
Capturi de ecran ale funcționalității Neighborhoods au apărut pe Twitter, deși o versiune anterioară a fost zărită mult mai devreme, chiar în luna mai. Un reprezentant Facebook a confirmat știrea pentru Bloomberg: „Mai mult ca niciodată, oamenii utilizează Facebook pentru a se implica în comunitățile locale. Pentru a face mai ușor acest lucru, realizăm o testare limitată a Neighborhoods, un spațiu dedicat în cadrul Facebook pentru ca oamenii să se poată conecta cu vecinii lor”.
Pentru a se conecta, utilizatorii trebuie să confirme locația, apoi e nevoie de configurarea unui profil care poate fi văzut doar de cei din apropiere, chiar dacă nu sunt pe lista Faacebook Friends. Apoi, oamenii sunt întâmpinați de un mesaj prin care sunt rugați să-și amintească cinci reguli de aur: să fie incluzivi, buni, să rămână la dezbaterea subiectelor locale, să păstreze un limbaj decent și să împărtășească informație de calitate. Utilizatorii pot să-și invite prietenii să se alăture și sunt încurajați să răspundă la întrebări despre cartierul lor și să distribuie fotografii.
O direcție care să se concentreze pe cartiere se află în linia generală Facebook de a miza mai mult pe comunitățile mici. În ultimii ani, compania a stimulat conținutul în grupurile private sau publice, deși nici această tactică nu a fost lipsită de controverse. De exemplu, criticii susțin că strategia a încurajat formarea de grupuri împotriva vaccinării sau a celor care incită la violență.
_________________________________________________________________________________________________
Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro: