Reteaua de socializare pare hotarata sa scoata cat mai multi bani din reclame, chiar daca asta inseamna sa le permita unor terte parti sa aiba acces la preferintele oamenilor.
Facebook colecteaza munti de informatii despre fiecare utilizator in parte, iar acum planuieste sa foloseasca aceste date pentru a ajuta companii terte sa vanda reclama targetata utilizatorilor retelei de socializare.
Re/code scrie ca Facebook a venit cu o noua idee de a vinde publicitate. Reteaua de socializare "le permite advertiserilor sa cumpere reclame prin Facebook in zone pe care Facebook nu le detine". Asta inseamna ca reclame pe site-uri terte vor putea fi targetate folosing informatii despre utilizatorii Facebook.
Asta inseamna ca un utilizator al retelei de socializare care a dat like mai multor imagini, de exemplu, cu motociclete va vedea reclame la motociclete sau la produse conexe chiar si pe un site cu care nu a mai interactionat pana acum.
Sistemul foloseste Atlas, o platforma pe care Facebook a cumparat-o anul trecut de la Microsoft, pentru a masura cat de eficiente sunt reclamele, atat pe Facebook, cat si pe site-uri partenere.
Asadar, companiile vor putea cumpara reclama pe site-uri terte folosind Facebook pentru a targeta reclamele.