Informatia a fost confirmata de David Baser, directorul de Gestionare a Produsului la Facebook.
David Baser a recunoscut ca Facebook foloseste diferite instrumente de marketing pentru a strange date chiar si de la persoane care nu folosesc aceasta retea de socializare, asigurand ca este vorba de o practica obisnuita in acest sector.
David Baser a venit astfel in intampinarea celor aproape 40 de intrebari la care compania si presedintele sau, Mark Zuckerberg, nu a putut raspunde in cadrul interpelarii sale de Congresul SUA.
"Atunci cand se viziteaza un site sau o aplicatie care utilizeaza serviciile noastre, noi primim informatii, chiar si de la cei care nu sunt conectati sau nu au un cont de Facebook", a subliniat responsabilul intr-un mesaj publicat pe site-ul companiei.
Aceasta strangere de date are loc cand internautul apasa butonul "Like" sau "Share" pe retea sau cand isi foloseste contul pe o retea de socializare, pentru a se face remarcat pe un portal sau pe o aplicatie.
"Twitter, Pinterest si Linkedin au la randul lor astfel de butoane de like si share pentru a-i ajuta pe utilizatori sa dezvaluie lucruri (...) De fapt, majoritatea site-urilor si aplicatiilor trimit asftel de informatii companiilor cu fiecare apasare de buton", a spus David Baser.
Potrivit lui, astfel de informatii permit Facebook sa-si imbunatateasca "continutul si publicitatea" si cuprind date despre adresa IP locala, navigatorul folosit sau tipul sistemului de operare utilizat, pentru ca "nu toate sistemele si aparatele opereaza cu aceleasi caracteristici".
Aceste clarificari intervin dupa ce saptamana trecuta Zuckerberg a comparut in fata Congresului SUA pentru a da lamuriri despre scandalul generat de Cambridge Analytica.
Potrivit companiei de analiza a datelor, care a colaborat cu echipa lui Donald Trump in timpul campaniei pentru alegerile prezidentiale din 2016, aceste informatii au fost utilizate pentru a dezvolta un program informatic, menit sa prezica deciziile votantilor si a putea astfel sa le influenteze.
Sursa: Agerpres