Deja a inceput sa fie implementata schimbarea.
Stim cu totii ca Facebook-ul are o multime de reclame ce apar in functie de fiecare utilizator si preferintele acestuia. Ce s-ar intampla insa daca ai intra pe Facebook si nu ai mai putea sa-ti iei ochii de la reclame, efectul fiind precum al hipnozei?
Ei bine, vom afla in curand! Asta pentru ca exista un format creativ in lumea digitala numit cinemagraph. Iar cei de la Facebook, alaturi de Instagram, vor sa le implementeze treptat, acestea fiind jumatate imagine, jumatate fotografie. "O sa vedeti o multime de astfel de imagini pe Facebook" a spus un advertising executive, citat de catre Ad Week.
Cinemagraph-urile exista de ceva timp, fiind facute populare de doi artisti cunoscuti in lumea reclamelor, Kevin Burg si Jamie Beck. Formatul este GIF, fiind o imagine in care numai o portiune se misca subtil.
"Datorita autoplay-ului, brandurile trebuie sa faca mai multe astfel de cinemagraph-uri" mai spune executivul. Saptamana trecuta, Facebook a updatat Instagram astfel incat clipurile sa poata 'sa curga' la nesfarsit, ceea ce ar putea face ca brandurile sa apeleze la cinemagraph-uri pentru ca ar fi constant 'pe repeat'.
Burg si Beck recunosc ca au descoperit din intamplare efectul cinemagraph-urilor: "Oamenii nu se pot opri din a se uita la ele. Nu e exact ce isi doresc advertiserii?" si-au spus cei doi. Acum au inceput sa discute cu echipa Facebook pentru a se consulta pe seama proiectului pentru ca este un format complicat. Poate dura si saptamani pentru crearea unui cinemagraph.
"Am tot fost contactati (de catre branduri). Nu mai vor clipuri video pentru ca sunt galagioase; vor cinemagraph-uri pentru ca sunt mai elegante" spune Beck despre idea "miscarii izolate"