Specialistii in online sustin ca soarta unei companii poate fi schimbata radical de felul in care comunica cu ajutorul tehnologiei
Comunitatile de socializare devin adevarate instrumente de imbunatatire a vanzarilor firmelor. Utilizatorii au adoptat retele sociale, iar mediul de afaceri, practic, se bate pentru a tine pasul.
Pe piata, inclusiv din Romania, au aparut firme specializat in Social CRM (Customer relationship management), care sustin ca pot creste productivitatea echipei de vanzari cu mai mult de 25 la suta, interactionand mai bine cu consumatorul. Afirmatia lor se bazeaza pe un un raport al Nucleus Research, care spune ca adaugarea functiilor sociale, precum si accesul mobil la aplicatiile CRM, a crescut productivitatea echipei de vanzari cu 26,4 la suta.
Multe dintre companiile romanesti au, in acest moment o comunicare confuza, desi constientizeaza ca e nevoie de o mai buna intelegere a utilizatorilor si a modului in care acestia interactioneaza pe Facebook sau pe Twitter.
„Utilizarea Social CRM va evolua dinamic de la <<ar fi dragut sa avem si noi>> pana la un reper critic de a interactiona cu consumatorii si de a obtine o perceptie realista asupra propriilor clienti si a perspectivelor acestora. Obtinerea unor informatii esentiale, dar pertinente despre obiceiurile de consum si abordarea clientului prin prisma intereselor, hobby-urilor si perspectivelor proprii constituie una dintre cele mai de succes retete pentru a-l fideliza si de a obtine un feedback realist privind satisfactia post-cumparare”, spun Dan Bogdan, director general DanMar Computers.
Pe langa aceasta, pe piata din Romania mai ofera servicii CRM firme locale precum BIT Software, Misoft Systems sau Nemesis IT. Solutii similare au si companiile mari, intre care Microsoft sau Oracle.