Un student la Stanford si un activist al securitatii in online au ajutat Firefox sa ajunga la performanta Safari: eliminarea cookie-urilor care nu au legatura cu browserul sau site-ul pe care se afla utilizatorul.
Firefox, un fervent aparator al ideii "Do Not Track" (prin care agentiile de publicitate sunt obligate sa nu-i 'urmareasca' pe cei care navigheaza pe internet), este unul dintre cele 22 de browsere care va bloca cookie-urile venite de la "terti" (din afara softului sau a site-ului cautat). Schimbarea a fost facuta datorita efortului unui student si a unul activist in securitatea online.
Cookie-ul, un "dispozitiv" electronic care permite recoltarea de informatii despre utilizatorul site-ului respectiv, va fi blocat de un "patch" produs de Jonathan Mayer, un cunoscut activist in domeniul securitatii pe internet si un student la prestigioasa Stanford. Despre acest "patch" lumea publicitatii spune ca este ca "un atac nuclear".
Teama publicitarilor nu trebuie sa fie foarte mare avand in vedere ca Safari blocheaza cookie-urile din afara browser-ului si a site-ului cautat de mai bine de 10 ani, iar totul... merge mai departe pentru utilizatorii internetului dar si pentru cei din industria publicitatii.