Aplicatia iti mai da informatii despre nivelul CAS declarat de angajator si despre decizia de impunere. Ea poate fi folosita, deocamdata, doar de contribuabilii din Bucuresti si din Ilfov.
ANAF a lansat platforma online prin care persoanele pot afla date despre situatia lor fiscala. Denumita "Spatiul virtual privat", aplicatia este dedicata deocamdata persoanelor fizice, in cadrul unui proiect pilot pentru Bucuresti si Ilfov, iar datele pot fi consultate 24 din 24 de ore, anunta Mediafax.
"In 2015 intentionam sa extindem proiectul in toata tara, iar dupa ce-l extindem se vor adauga in Spatiul virtual privat si alte informatii, precum decizii de impunere pentru plati anticipate si pentru alte accesorii, somatii si titluri executorii. De asemenea, tot in 2015 vrem sa extindem programul si catre persoanele juridice, care se vor putea loga cu username si parola", a declarat luni, ministrul Finantelor Publice, Maria Ioana Petrescu, la lansarea platformei, la care a participat si premierul Victor Ponta.
Ea a aratat ca, in prezent, firmele isi pot verifica situatia fiscala doar daca detin un certificat digital de semnatura, care se obtine contra cost.
Bugetul pentru acest program pilot a fost zero, potrivit ministrului, la care a lucrat o echipa mixta a ANAF si MFP, insa pentru extinderea la nivel national este nevoie de o infrastructura de servere.
"Suntem in discutie cu Banca Mondiala pentru ca serverele pe care trebuie sa le trimita pentru modernizarea ANAF sa vina in timp util pentru acest program", a precizat Petrescu.
Persoanele fizice pot efectua solicitarile online, dupa ce s-au autentificat in sistem, iar raspunsurile sunt primite tot in cadrul aplicatiei, intr-o sectiune de mesaje, cu documentele cerute atasate.
Obligatiile de plata trimise de ANAF sunt valabile pentru ultima zi a lunii anterioare interogarii, iar deciziile de impunere se pot primi daca sunt emise dupa data punerii in functiune a sistemului.
Pentru angajatii care au venituri doar din contracte individuale de munca nu se emit decizii de impunere, astfel ca pentru inregistrarea in spatiul virtual identificarea lor trebuie facuta direct la ghiseul ANAF.
Totodata, ANAF va pune la dispozitia contribuabilului serviciul "Buletinul informativ fiscal", inclusiv in perioada de aplicare a proiectului pilot, care va include informatii publice cu caracter fiscal, precum calendarul obligatiilor fiscale, noutati legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate si comunicate de presa.