YouTube amenință să blocheze utilizatorii dacă aceștia vor continua să folosească AdBlock.
YouTube dorește să adopte o abordare mai agresivă pentru a-i împiedica pe spectatori să folosească astfel de programe în timp ce urmăresc videoclipuri pe platforma sa. După cum relatează BleepingComputer, oamenii au postat pe rețelele de socializare capturi de ecran care arată o notificare pop-up ce îi avertizează că playerul lor va fi blocat după trei videoclipuri.
Avertismentul spune că YouTube le va bloca posibilitatea de a reda videoclipuri pe platformă dacă nu-și dezactivează ad blocker-ul sau nu adaugă site-ul ca whitelisted. „Reclamele permit ca YouTube să rămână gratuit pentru miliarde de utilizatori din întreaga lume", continuă anunțul. Pentru a renunța la reclame, compania le recomandă utilizatorilor un abonament YouTube Premium, astfel încât „creatorii să poată fi plătiți în continuare".
Înainte de aceste avertismente, YouTube le arăta doar pop-up-uri utilizatorilor care foloseau ad blockers, amintindu-le că este împotriva politicii site-ului.
Site-ul a confirmat pentru BleepingComputer că noile alerte fac parte dintr-un „experiment”. Un purtător de cuvânt a declarat pentru publicația citată că YouTube „desfășoară un mic experiment la nivel global care îndeamnă spectatorii ce folosesc programe care blochează reclamele să permită afișarea lor sau să încerce YouTube Premium în schimb".
Aceștia au precizat că YouTube ar putea dezactiva temporar redarea conținutului „în cazuri extreme, în care spectatorii continuă să folosească aceste programe" și doar „dacă telespectatorii ignoră cererile repetate. Ce nu este clar însă este dacă acest lucru înseamnă că YouTube va bloca automat redarea după ce un telespectator se uită la trei videoclipuri consecutiv fără reclame sau dacă îi va oferi mai multe oportunități de a se conforma.
În acest moment, noua abordare afectează doar un număr mic de utilizatori, iar YouTube nu a comunicat și câte persoane și regiuni fac parte din programul de testare. Site-ul, care își câștigă majoritatea banilor din reclame, și-a văzut veniturile scăzând în ultimele trei trimestre, așa că este posibil ca acest test să se extindă la mai mulți utilizatori din întreaga lume, în cazul în care se dovedește a fi eficient.
__________________________________________________________________________________________________