Regulile jocului s-ar putea schimba pentru Google in Europa, anunta directorul pe concurenta din UE, Joaquin Almunia.
Acuzata atat in SUA, cat si in UE ca incalca regulile jocului pe piata concurentei, compania Google pare sa aiba probleme mult mai mari in Europa decat in Statele Unite in acest moment, mai ales dupa ce un judecator din SUA a decis sa acolo motorul de cautare nu incalca momentan nicio legislatie, scrie Mashable.
Problema pentru Google in realitate este urmatoarea: atunci cand un utilizator cauta un serviciu pe motorul de cautare, primele rezultate in anumite cazuri vor fi intotdeauna servicii detinute sau sustinute de Google, pentru ca apoi sa intre in lista de rezultate alte branduri sau site-uri care dispun de un SEO performant.
"In acest moment investigam situatia. Eu unul sunt convins ca Google influenteaza traficul pe internet", spune Almunia pentru Financial Times, sustinand ca Google isi apara in acest fel propriile produse, precum Google Maps sau Google Flight Search, ceea ce este pana intr-un anumit punct si normal. Dar in acest caz vorbim despre un jucator care detine monopolul pe piata, iar felul in care acest jucator poate influenta piata ridica semne de intrebare.
"Google monetizeaza aceasta afacere si este, in opinia mea, un abuz bazat pe o pozitie dominanta.", mai spune acesta.