Google face o schimbare importanta, care va fi apreciata de utilizatori, dar poate afecta companiile.
Incepand de azi, Google Chrome va afisa mai putine reclame si le va interzice complet pe cele care incalca anumite reguli, stabilite de Coalitia pentru Reclame mai bune (Coalition for Better Ads).
Schimbarea va avea loc indiferent daca utilizatorul acestui browser foloseste sau nu un ad-blocker.
Astfel, utilizatorii de mobil si de desktop care folosesc browserul Chrome se vor bucura de o experienta imbunatatita, pentru ca nu vor mai fi asaltati de reclame nedorite.
Printre reclamele care vor fi interzise sunt incluse cele de tip pop-up, cele cu numaratoare inversa, cele care redau sunet fara interventia utilizatorului, reclamele care ocupa toata pagina sau cele animate.
Coalitia pentru Reclame mai bune a analizat peste 40.000 de utilizatori din Canada si SUA, pentru a observa care sunt reclamele deranjante.
Google va incepe sa analizeze pagini mostre de la site-uri, pentru a vedea daca includ reclame de acest fel. In cazul in care nu respecta regulile impuse, site-ul va primi un avertisment. Dupa mai multe avertismente, reclamele vor fi blocate automat.
Pana pe 12 februarie, Google a constatat ca aproximativ 42% dintre site-urile analizate incalca standardele Coalitiei.
Browserul Google Chrome este folosit in prezent de peste 50% dintre utilizatorii online.