Gigantul american ar lansa un nou sistem, AdID, care l-ar ajuta sa-si pastereze publicitatea fara a-si enerva utilizatorii.
Un raport publicat de cotidianul american USA Today arata ca Google doreste sa-si pastereze atat utilizatorii, cat si publicitatea, fara a apela la cookies, insa. Compania americana absoarbe, oricum, o treime din banii care se "invart" in online.
Sistemul cel nou, numit AdID, le trimite companiilor un mesaj cand un utilizator intra pe un site care ar putea avea legatura cu produsele pe care le comercializeaza acea companie. Partea buna a sistemului este ca utilizatorii internetului pot opri "supravegherea" acestui sistem daca doreste sa nu primeasca, ulterior, mesaje publicitare de la companii , pe baza site-urilor vizitate.
Google ar oferi informatii despre utilizatori doar companiilor care respecta un anumit set de reguli, in cazul incalcarii acestora companiile fiind scoate din program. The Interactive Advertising Bureau, reprezentantul american al industriei de publicitate, sustine ca programul este "de doua ori bun", ajuta companiile dar ii protejeaza si pe utilizatori.