Un studiu Nielsen realizat la nivel global arata ca intentia de cumparare online s-a dublat la nivel mondial comparativ cu 2011 la mai multe produse, inclusiv ebooks, bilete la evenimente si jucarii.
Romanii devin tot mai mari fani ai cumparaturilor online, spune un studiu Nielsen. Cei mai multi spun ca planuiesc sa isi ia de pe net in urmatoarele 6 luni haine, electronice si telefoane mobile. Romanii fac cumparaturi in special de pe calculator, insa exista cativa care prefera tableta sau smartphone-ul.
40% dintre participantii la studiu au declarat ca este mai convenabil sa isi faca online cumparaturile. O treime dintre ei se documenteaza, insa, citind recenzii ale produselor, sau vazandu-le intr-un magazin fizic.
La nivel mondial, aproape jumatate dintre participantii la studiu planuiesc sa faca cumparaturi din magazinele online in urmatoarea jumatate de an. Au pe lista in special haine, bilete de avion si rezervari la hoteluri.
Exista, insa, si alte produse care devin tot mai cautate de amatorii de shopping online. Cosmeticele au crescut cu 6 puncte procentuale fata de 2011 pana la 31%, pentru alimente majorarea este de 5 puncte, la 27%, iar consumabilele pentru copii au avansat cu 12 puncte, pana la 20%.