Echipele au avut idei de produse care sa rezolve probleme si nevoi din arii precum: medicina, securitatea retelelor, retail, e-commerce, securitatea casei, sport, parcarea masinilor si altele.
Pe 7 si 8 martie, in Bucuresti si Cluj a avut loc a treia editie a hackathon-ului Innovation Labs. Aceasta este prima etapa din cel mai mare program de pre-accelerare din Romania, ce vrea sa aduca produsele rezultate din idei cu potential mai aproape de investitori. In urma hackathon-ului din Bucuresti, cele mai bune 21 de echipe au fost selectate pentru a intra in programul de pre-accelerare organizat de TechLounge, iar in Cluj, au intrat in program 7 din cele 13 echipe care au participat la hackathon.
La hackathon-ul din Bucuresti au fost prezenti peste 100 de tineri pasionati de tehnologie, care si-au pus ambitia si creativitatea la munca pentru a dezvolta, in total, 40 de idei in prototipuri pe care sa le prezinte juriului. Tinerii au fost mentorati, in toate cele 24 de ore de hackathon, de antreprenori de top si profesionisti din industria IT&C.
A doua zi dupa hackathon, pe 8 martie, echipele au avut 3 minute la dispozitie pentru a-si sustine ideile in fata juriului de specialitate. Provocarea pentru fiecare echipa a fost sa prezinte, intr-un mod succint si convingator, progresul de la idee la un prototip viabil de produs. Juriul a avut misiunea de a selecta ideile cu potential disruptiv si de a decide care dintre echipe vor continua sa isi dezvolte ideile in programul Innovation Labs.
Castigatorii hackathon-ului din Bucuresti au plecat acasa cu perspectiva unor oportunitati reale de a-si dezvolta viitoare afaceri, dar si cu premii.
Urmeaza 3 luni intense, in care finalistii programului vor beneficia de mentorat si sustinere pentru a dezvolta produse inovatoare cu impact potential la nivel global.
In luna mai, la Demo Day, echipele isi vor prezenta prototipurile finale, urmand ca cele mai convingatoare dintre acestea sa fie premiate si sa beneficieze in continuare de sprijinul echipei Innovation Labs.
Iata si proiectele tinerilor:
Echipele din Bucuresti
Disruptive Retail:
Buyerbrain – software care poate studia mecanismele subconstiente care declanseaza comportamentul consumatorilor in magazine
FindTH@ - o aplicatie in care poti cumpara ce ti-a atras atentia pe strada, fie ca este vorba despre haine, accesorii, carti sau produse alimentare.
ShopIt – un serviciu care poate imbunatati simtitor experienta in timpul cumparaturilor
Vitabox.me – platforma de e-commerce care urmareste si analizeaza activitatea trackerelor de fitness, pentru a oferi recomandari personalizate de suplimente nutritive pentru impatimitii de sport
SOSGift – aplicatia Android care te poate ajuta sa gasesti cadoul indelung cautat pentru cineva drag
Veiled– aplicatia care foloseste realitatea augmentata pentru a schimba felu in care interactionam online
Internet of Things:
easyDoor– se auto-pozitioneaza ca fiind cel mai flexibil sistem de securitate pentru protectia usii de acasa
Eskimo– genunchiera smart care ii ajuta pe schiori sa isi ajusteze pozitia si miscarile, diminuand riscul accidentelor.
Feeparking – platforma eleganta care ofera solutii independente pentru achitarea taxelor de parcare
Nu te supara – sistemul ce rezolva printr-o simpla atingere de buton problema notificarii de catre client a ospatarului intr-un restaurant sau bar.
ParkMe – mecanismul smart de ghidare a soferilor catre locuri de parcare libere din apropiere.
Polt Box– chitara programabia si un procesoru de voce actionat prin pedala, cu acces la un magazin online de efecte si presetari
Waldo– sistemul inteligent care conecteaza biciclistii cu mijlocul lor preferat de transport in orice moment, oriunde.
CODAfootprint– solutia de securitate ce asigura colectarea si interpretarea in timp a datelor din serverele unei organizatii, identificand si impiedicand potentiale atacuri de mare anvergura.
Travis– solutia virtualizata de generare a traficului intr-o retea
ViPnet– reteaua privata, securizata, definita complet prin software, realizata pentru companii si utilizatori directi.
Mobile:
Coinfetti– convertor automat din bitcoin (moneda virtuala) in moneda fizica, pe cardul de debit al utilizatorului
Epilepsy Combat– aplicatia pentru detectarea in timp real a crizelor de epilepsie, pe baza ritmului cardiac
Graduate– un nou tip de retea de socializare, gandit pentru studentii care au parte de schimb de experienta in tarile europene.
Menoo– aplicatia care vrea sa reinventeze conceptul de meniu de restaurant
Newseum – aplicatia care ofera o altfel de experienta de explorare a muzeelor romanesti.
Echipele din Cluj
DictaMed – serviciul Cloud de convertire voce-text ce le permite specialistilor sa inregistreze proceduri medicale.
PhoneAlias – serviciul ce permite centralizarea apelurilor primite pe mai multe numere de telefon prin redirectionarea, conform unor seturi pre-definite de reguli, catre un singur telefon mobil
SOFT ATAC – serviciul ce isi popune integrarea experientei de shopping online in orice magazin.
SwimPal – un tracker al performantelor inregistrate de innotatori (numar de bazine, viteza si consum de calorii).
Buy and Help– propune utilizarea marketing-ului afiliat in strangerea de fonduri pentru cazuri sociale.
Fingerdrum Legend – aplicatia care te invata sa canti la tobe printr-un joc distractiv si antrenant.
City365 – aplicatia de recomandari care ofera reduceri bazate pe localizarea clientului in functie de magazinele si localurile din apropiere.