24 de echipe au concurat la aceasta editie a evenimentului, repartizate in trei categorii: Internet of Things, Mobile si Disruptive Retail.
Dupa 10 saptamani in care au muncit zi si noapte la produse si la prezentarea lor, echipele Innovation Labs au urcat pe scena, luni seara, in cadrul finalei, incerand sa cucereasca un juriul exigent, dar si investitorii aflati in sala.
Competitia a avut trei categorii. La prima dintre acestea, Internet of Things, echipa castigatoare a fost PoltBox, care a creat o platforma ce permite adaugarea de efecte speciale in timp real instrumentelor muzicale electrice. Sistemul lor are la baza un Raspberry Pi si inseamna o economie de mii de euro pentru muzicienii profesionisti. "PoltBox isi propune sa revolutioneze modul in care sunt create efectele speciale la chitara, folosind un procesor de sunet programabil, o conexiune Wi-Fi si un magazin online de efecte speciale", spun tinerii in prezentarea lor.
Castigatoarea categoriei Mobile este Fingerdrum Master, o aplicatie care te invata sa canti la un instrument. printr-un sistem simplu, care presupune apasarea unor patratele desenate pe ecranul unei tablete. Astfel, poti crea usor melodii care pot fi ulterior folosite inclusiv in industria de gaming.
Cel mai bun proiect din categoria Disruptive Retail a fost Veiled, care promite sa revolutioneze publicitatea. Practic, companiile pot sa-si afiseze virtual ofertele oriunde prin oras, folosint canale alternative. Discounturile si ofertele vor fi plasate in anumite locuri, si pot fi accesate prin intermediul aplicatiei instalate pe telefonul mobil. Utilizatorii primesc notificari despre ofertele localizate in vecinatatea lor.
Premiul juriului le-a revenit celor de la Retake, o aplicatie destinata orientarii in interiorul unor cladiri, utila in cazul evenimentelor sau expozitiilor. Pe ecran se vede planul respectivului loc si etichetele pentru diverse zone. Aplicatia stie unde e localizat utilizatorul prin intermediul GPS.
Locul III (best pitch) le-a revenit celor de la Coinfetii, un soft capabil sa faca instant conversia din Bitcoin in dolar. Este una dintre putinele aplicatii create in Romania pentru monede electronice. Creatorii softului au pornit de la ideea ca in prezent dureaza mult conversia de Bitcoin in dolar.
Pe locul II (best product) a fost Eskimo, un fel de genunchiera inteligenta care ii ajuta pe schiori sa evite accidentele facand doar miscari corecte. Banda se conecteaza la telefonul mobil si isi propune sa revolutioneze acest sport de iarna.
In fine, locul I (best business), le-a revenit celor de la Vitabox.me, o aplicatie destinata celor care merg la sala si care au nevoie de o alimentatie potrivita, o piata in continua crestere in Romania. Softul aduna informatii colectate de diverse dispozitive care monitorizeaza activitatea apoi, nutritionisti si antrenori vin cu sfaturi pentru fiecare utilizator in parte.