Rezultatele LENOVO depasesc estimarile, dupa dezvoltarea puternica a core business-ului si un progres rapid al companiilor achizitionate
Lenovo Group a anuntat rezultate care depasesc estimarile mediului de afaceri pentru cel de-al treilea trimestru fiscal incheiat la 31 decembrie 2014, aratand o crestere importanta a segmentului de PC-uri si o integrare rapida a investitiilor realizate in diviziile Motorola Mobility (Motorola) si IBM System x, x86 server (System x). Venitul trimestrial s-a ridicat la 14,1 miliarde de dolari, in crestere cu 31% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.
Venitul bancar brut inainte de deducerea cheltuielilor realizate cu fuziuni si achizitii a ajuns in trimestrul al treilea la 348 milioane de dolari, in crestere cu 8% fata de perioada similara a anului trecut. Cheltuielile contabile non-operationale realizate pentru fuziuni si achizitii au totalizat 74 milioane de dolari si au inclus taxe precum amortizarea activelor intangibile si dobanda pentru biletele la ordin realizate pentru investitiile realizate cu Motorola si System x. Incluzand aceste cheltuieli, venitul inainte de plata taxelor a ajuns la 274 milioane de dolari, redus cu 15% comparativ cu perioada similara din anul fiscal anterior. Totodata, venitul net inregistrat in al treilea trimestru fiscal a fost de 253 milioane de dolari, in scadere cu 5%, in timp ce venitul net inainte de deducerea cheltuielilor bancare pentru investitiile in fuziuni si achizitii a fost de 327 milioane de dolari, in crestere cu 23%.
Segmentul PC-urilor, care reprezinta core business pentru Lenovo, ramane in continuare puternic pe masura ce se diversifica prin inglobarea business-urilor Motorola si System x. Echilibrarea veniturilor este in acest moment un punct forte pentru Lenovo: in prezent, PC-urile contribuie cu 65% la veniturile companie, dispozitivele mobile aduc 24%, iar segmentul Enterprise aduce 9% din veniturile totale. in urma cu un an, PC-urile reprezentau 81% din veniturile Lenovo.
„In acest trimestru, ne aflam la linia de start a unei noi curse, insa rezultatele realizate ne indreptatesc sa credem ca avem strategia potrivita, ca am facut achizitiile necesare si ca am executat corect implementarea globala, astfel incat sunt increzator ca vom castiga”, declara Yuanqing Yang, presedinte si director executiv Lenovo. „Core business-ul nostru reprezentat de PC si-a mentinut pozitia cheie si si-a imbunatatit profitabilitatea. Noile achizitii au avut rezultate foarte bune in primul trimestru dupa integrare si devin cu siguranta motoare de crestere. Motorola este deja o putere globala: a inregistrat in premiera vanzari mai mari de 10 milioane de unitati in acest trimestru si va reintra pe piata din China. in acelasi timp, avem un debut promitator pentru integrarea diviziei System x, pe masura ce continuam dezvoltarea si rafinarea acesteia, folosind experienta operationala a grupului Lenovo pentru a creste competitivitatea. Raman increzator ca ne vom atinge toate tintele financiare anul acesta, dar si ca ne aflam pe pista potrivita pentru un castig pe termen lung.”
Profitul brut al companiei a crescut in al treilea trimestru fiscal cu 54% comparativ cu perioada similara din anul precedent, ajungand la 2,1 miliarde de dolari, ceea ce inseamna o marja bruta de 14,9%. Profitul operational a scazut in timpul trimestrului cu 3% raportat la aceeasi perioada din anul fiscal anterior, pana la 325 milioane de dolari. Venitul pe actiune a ajuns in perioada mentionata la 2,32 centi/17,99 HK centi, iar depozitele nete se ridicau la finalul lunii decembrie 2014 la 1,3 miliarde de dolari.
Inovatia continua sa fie modelul de dezvoltare al business-ului Lenovo, fiind transpusa in produse impresionante care inregistreaza cresteri de vanzari si profitabilitate. in luna octombrie, Lenovo a lansat noua familie de PC-uri si tablete convertibile Yoga. De asemenea, Lenovo si-a adjudecat 77 de premii la Consumer Electronics Show 2015, pentru mai multe categorii de produse – PC-uri (unde LaVie, cel mai usor laptop Lenovo, a castigat cele mai importante premii), tablete, smartphone-uri, aplicatii, software si periferice – demostrand utilizarea unica a inovatiei.
Evolutia grupului***
PC Group sau PCG, care include PC-urile si tabletele cu sistem de operare Windows, vanzarile Lenovo au ajuns la 9,2 miliarde de dolari, cu un venit record inainte de taxe (PTI) de 494 milioane de dolari. Lenovo a livrat peste 16 milioane de PC-uri in acest trimestru, in crestere cu 4,9% comparati cu prioada similara din anul anterior, ceea ce aduce o cota de piata de 20%. Trendul de consolidare se transpune si in vanzari de peste 100 milioane de laptopuri ThinkPad, in premiera pentru acest brand.
Divizia Mobile Business Group sau MBG,care include produse Motorola, telefoane Lenovo, tablete Android si televizoare, vanzarile Lenovo au ajuns la 3,4 miliarde de dolari, generand un venit negativ inainte de taxe si impozite de 89 milioane de dolari. Motorola a livrat peste 10 milioane de unitati, in crestere cu 118% fata de perioada similara a anului anterior, adaugand 1,9 miliarde de dolari la veniturile MBG. Motorola isi propune sa reintre pe piata din China si vizeaza profitabilitatea in aproximativ patru pana la 6 trimestre.
Reunind livrarile de produse Motorola si dispozitive mobile Lenovo, compania s-a transformat intr-un jucator cu adevarat global, devenind al treilea cel mai mare vanzator de smartphone-uri din lume. Cele doua branduri au avut impreuna o cota de piata de aproximativ 6,6%, in crestere cu 78%. Pe segmentul tabletelor, lenovo a inregistrat o cota de piata de 4,8%, cu 3,7 milioane de unitati livrate, in crestere cu 9% fata de anul anterior. Cresterea pe segmentul tabletelor a fost sustinuta de lansarea dispozitivelor Yoga.
Spre deosebire de jucatorii mici din piata de telefoane, care se bazeaza aproape in intregime pe vanzarile realizate in China, Lenovo realizeaza peste 60% din vanzari in afara Chinei, deschizand 67 de piete noi in ultimii doi ani. Totodata, pe masura de consumatorii se orienteaza catre modele de telefoane mainstream, migrand de la modelele premium, Lenovo are cea mai buna pozitie pentru a profita de urmatorul val de crestere si pentru a atinge tintele de profitabilitate asumate pentru Motorola.
Enterprise Business Group sau EBG, care include serverele, segmentul produselor de stocare, software si servicii comercializate sub brandurile Lenovo ThinkServer sau System x, vanzarile inregistrate au fost de 1,2 miliarde de dolari. Divizia System x a inregistrat vanzari de 986 milioane de dolari. La doar 90 de zile de la integrarea business-ului System x, EBG a inregistrat venituri brute pozitive, desi veniturile standard pentru aceasta divizie, care includ si cheltuielile contabile pentru fuziuni si achizitii, au fost negative. System x este insa pe un trend pozitiv si vizeaza pentru urmatorul an atingerea unui business de 5 miliarde de dolari cu o rata de profitabilitate mai buna decat cea inregistrata pe segmentul PC-urilor.
Livrarile cumulate realizate de Lenovo ThinkServer si System x au plasat Lenovo pe locul al treilea la nivel mondial pe segmentul serverelor, cu o cota de piata de 10,4%. Divizia System x continua procesul de stabilizare, devenind numarul 1 pe piata din China si fructificand oportunitati de dezvoltare in peste 160 de tari care au fost anterior inaccesibile pentru lenovo sau IBM.
Rezultate geografice
China a contribuit cu 4,1 miliarde de dolari la venitul total in al treilea trimestru fiscal, in crestere cu 1% comparativ cu anul anterior. Astfel, China a reprezentat aproximativ 29% din venitul global al companiei, in timp ce profitul operational a crescut 0,3 puncte, la 5,7%. in timpul celui de-al treilea trimestru, Lenovo si-a mentinut prima pozitie pe piata de PC-uri, cu o cota de piata de 38,2%, in timp ce competitia acerba inregistrata pe segmentul telefoanelor mobile in China a incetinit vanzarile de smartphone-uri Lenovo.
in zona Asia-Pacific, venitul total al Lenovo a ajuns la 1,7 miliarde de dolari in al treilea trimestru fiscal, reprezentand 12% din venitul total. Rezultatatul este cu 7% mai mare decat cel inregistrat in aceeasi perioada din anul anterior, in vreme ce marja profitului operational a ajuns la 5,4%, increstere cu 3,9 puncte fata de anul anterior. Tototada, cota pe piata de PC-uri in aceasta regiune a atins un nivel record de 16,1%, in crestere cu 2,2 puncte, iar vanzarile de smartphone-uri au inregistrat rezultate bune.
Veniturile Lenovo in regiunea Europa/Orientul Mijlociu/Africa (EMEA) in al treilea trimestru fiscal au crescut cu 40%, cu 1,6 miliarde de dolari, pana la 4 miliarde de dolari, in timp ce marja de profitabilitate a inregistrat o crestere de 1,2 puncte, pana la 3%. Regiunea EMEA a contribuit cu 29% la veniturile totale ale Lenovo. in trimestrul al treilea, cota de piata pe segmentul PC-urilor a ajuns la 19,6%, in crestere cu 4,4 puncte, Lenovo fiind numarul unu pe 13 piete din EMEA pe acest segment.
In America, venitul a ajuns la 4,3 miliarde de dolari in cel de-al treilea trimestru fiscal, in crestere cu 88% comparativ cu anul anterior, reprezentand 30% din veniturile globale, iar evolutia a fost in principal datorata integrarii business-urilor System x si Motorola. Pe segmentul PC-urilor, Lenovo a inregistrat in America o cota de piata de 11,1%, mentinandu-se pe pozitia a patra.
* Aceste date sunt furnizate pentru a oferi o mai mare transparenta si pentru a fi utilizate in urmatoarele analize ale business-ului.
** conform cu datele IDC pentru T4/2014 2014
*** Anterior, compania a oferit date financiare in functie de categoriile de produs, iar odata cu integrarea Motorola si System x, echipa de management a considerat ca raporttarea pe business group ofera o perspectiva mai corecta.