Duelul pentru divizia de harti HERE a celor de la Nokia este din ce in ce mai aprins.
Cei de la Nokia au scos la vanzare HERE in urma cu cateva saptamani si au contactat companii mari precum Apple, Alibaba, Facebook, BMW sau Baidu, sperand sa obtina 3 miliarde de euro in schimb.
Daca Facebook parea sa fie marea favorita dupa ce a inceput sa foloseasca produsul, iar miercuri Wall Street Journal scria ca BMW, Mercedes si Audi faceau echipa cu Baidu pentru Here pentru a lansa o oferta pentru HERE, cei de la New York Times scriu ca Uber pregateste 3 miliarde de dolari pentru HERE.
Afacerile cu harti ale celor de la Nokia acopera mai mult de 80% din share-ul de piata pentru sistemele de navigatie pe masini, iar ei cheltuiesc sute de milioane de dolari in fiecare an pentru a-si updata hartile, de la Ney York Times la new Delhi. HERE, ce are baza in Berlin, are 6.000 de angajati in lume care lucreaza pentru a mentine hartile digitale si serviciile din masini la zi cu 3 milioane de ajustari zilnice. Unitatea a inregistrat venituri de 1.1 miliarde de dolari, sau mai bine de 8% din vanzarile totale ale celor de la Nokia in 2014, conform datelor companiei.
Nokia a anuntat in luna aprilie ca va vinde HERE si este de asteptat ca pana la sfarsitul lunii sa fie anuntat castigatorul. Cei de la Uber se bazeaza in acest moment pe Google Maps. Cumpararea HERE le-ar permite sa aiba propriul software pentru harti si propriile date, ceea ce ar ajuta atat afacerea centrala, cat si serviciul de livrare de mancare, UberFresh, sau pe cel de tractare, UberPool.