Există o vorbă veche care spune că „dacă nu plătești pentru produs, atunci tu ești produsul", iar Meta se pare că le oferă acum utilizatorilor din Europa mai mult control asupra datelor lor, fără targetare publicitară pe Facebook și Instagram, în schimbul unei taxe lunare.

Utilizatorii Facebook și Instagram din UE, Centrul și Estul Europei și Elveția pot plăti acum 9,99 euro pe lună pentru web și 12,99 euro/lună pe iOS și Android, ceea ce le garantează o experiență fără reclame pe platformele de socializare. Aceste taxe lunare vor acoperi toate conturile de Facebook și Instagram conectate deținute de un singur utilizator până la 1 martie 2024. După această dată, experiența fără reclame pe fiecare cont suplimentar legat va costa 6 € / lună în plus pe web și 8 € / lună pe iOS și Android. Experiența susținută de reclame va fi în continuare disponibilă pentru utilizatorii de pe ambele platforme.

Opțiunea ca oamenii să achiziționeze un abonament fără reclame echilibrează cerințele autorităților europene de reglementare, oferindu-le în același timp utilizatorilor o opțiune și permițând Meta să continue să deservească toate persoanele din regiunile menționate.

În hotărârea sa, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a recunoscut în mod expres că un model de abonament precum cel anunțat de companie este o formă validă de consimțământ pentru un serviciu finanțat prin reclame.

Comunicatul de presă al Meta se referă la angajamentul său de a păstra informațiile utilizatorilor săi în siguranță și în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) al UE și cu Legea privind piețele digitale (DMA). DMA a devenit aplicabilă în luna mai și consideră Facebook ca fiind un gatekeeper, adică o mare platformă digitală care furnizează servicii de bază în categoria rețelelor sociale, obligând Meta să se conformeze obligațiilor și interdicțiilor din regulament până la 6 martie 2024.
 

Share articol: