In 2014, pe plan local, Mio a ajuns la o cota de piata 30% pe fondul lansarii noilor game de GPS-uri si camere video pentru segmentul auto.
Valoarea vanzarilor de dispozitive GPS ar putea urca anul acesta la 5,5 milioane de euro, pe fondul achizitiei de produse mai scumpe, dar care ofera mai multe facilitati, precum: actualizari gratuite ale hartilor, diagonala mai mare a ecranului, harti cu acoperire mai buna, informatii din trafic in timp real, capacitatea de invatare a stilului de condus al utilizatorului, folosirea informatiilor colectate de la alti utilizatori etc.
„Utilizatorii isi doresc un produs complet, rapid, pe care sa se poata baza. Astfel ca producatorii de echipamente GPS trebuie sa ofere in continuare produse si servicii la cel mai inalt nivel. Prin asta ma refer la actualizarea permanenta a hardware-ului, a software-ului de navigatie si a hartilor folosite. Utilizarea unor facilitati, precum actualizarea gratuita pe viata a hartilor, pe care Mio o ofera inca din 2012, ar trebui sa devina un standard ce trebuie respectat de toti producatorii”, declara Cosmin Dobranis, Country Director Mio pentru Romania si Ungaria.
Noua actualizare gratuita a hartilor
Mio a pus la dispozitia utilizatorilor o noua actualizare a hartilor pentru echipamentele GPS, la finalul lunii trecute. Prin serviciul Lifetime Map Update (LMU), acestia pot actualiza gratuit hartile, de pana la 4 ori pe an, pe toata durata de viata a GPS-urilor. Utilizatorii vor avea astfel acces la harti mai detaliate, cu mai multe Puncte de Interes si strazi secundare si vor sti cu exactitate unde se afla radarele fixe si camerele de supraveghere.
In prezent, hartile preinstalate pe GPS-urile Mio au o acoperire de 92% pentru drumurile principale din Romania si de 87% la nivel de orase. Cat priveste Europa, drumurile principale sunt acoperite in proportie de aproape 100%, iar la nivel de orase acoperirea este de 80% (datele difera de la o tara la alta).
„Clientii au nevoie de un copilot de incredere, care sa le poata oferi o experienta placuta si completa atunci cand sunt in calatorii. Iar acest lucru se traduce prin harti actualizate si functii premium, argumente de care tinem cont permanent in momentul in care lansam pe piata produse noi. Cu atat mai mult cu cat, in ultimele luni, am observat o tendinta in crestere a consumatorilor de a alege un produs complet, gata de drum si cu functii de top”, spune Cosmin Dobranis.
Comportamentul utilizatorilor se schimba si in raport cu navigatoarele pentru biciclete, ca urmare a constientizarii avantajelor acestor dispozitive. Produsele destinate biciclistilor, din gama Mio Cyclo, sunt rezistente la umiditate si la socuri, fiind un companion de incredere, indiferent de conditiile meteorologice. Acestea vin echipate cu harti care genereaza rute ce pot fi parcurse cu bicicleta si au preinstalate hartile rutiere.
Noile produse introduse in portofoliul Mio in 2014 (7 noi dispozitive GPS, 7 noi camere video auto, iar pe final de an 3 modele de navigatoare pentru biciclete, un model de camera video sport si un model de ceas inteligent) au contribuit la cresterea cotei de piata a Mio in Romania pana la 30%.