Daca ateii folosesc un limbaj mult mai analitic in mesajele transmise prin reteaua de microblogging, credinciosii recurg la foarte putine cuvinte negative.
Oamenii credinciosi sunt mai optimisti in comunicarea prin Twitter, a reiesit in urma unui studiu facut de un student la University of Illinois. Ryan Ritter a studiat doua milioane de mesaje trimise in reteaua de microblogging, rezultatele fiind publicate Social Psychological & Personality Science.
Alegerea utilizatorilor a fost destul de simpla: Ritter, ajutat de un coleg, Ivan Hernandez, si profesorul de pshologie Jesse Preston, a urmarit 16.000 de followeri ale unor personalitati care si-au declarat apartenta la o religie sau ateismul. Credinciosii au folosit de mai multe ori cuvintele "prieten" si "frate", in timp ce in mesajele ateilor s-au gasit din plin cuvintele "pentru ca" si "gandesc".
Diferenta de limbaj a credinciosilor fata de ateisti este pus pe seama faptului ca in comunitatile religioase exista o mai mare activitate sociala. Pe de alta parte, ateii, oameni "cu picioarele pe pamant", transmit mai putina bucurie in mesaje tocmai din cauza faptul ca trec fiecare mesaj printr-un filtru al "realismului".