Când vorbim despre marketing online și servicii SEO, ne referim la o paletă largă de activități conexe și, prin urmare, la o întreagă serie de specializări pe care le au oamenii dintr-o astfel de agenție. Aceste specializări, deși diferă între ele ca background profesional, ca formare sau ca predilecție, necesitând diverse skill-uri și informații, contribuie la bunul mers al agenției și la atingerea obiectivelor finale.
În timp ce unele specializări sunt mai tehnice, altele pot fi mai creative. Cu alte cuvinte, vorbim de servicii SEO și de marketing online integrate/interconectate, de la A la Z:
- optimizare SEO;
- web design;
- campanii Google Ads și PPC;
- consultanță SEO;
- promovare social media;
- Search Engine Marketing;
- copywriting etc.
Dintre toate aceste servicii SEO enumerate mai sus, activitatea de copywriting joacă un rol special în procesul de optimizare a site-urilor pentru motoarele de căutare. Acest lucru este valabil indiferent că vorbim de optimizarea on-page sau off-page.
Specialiștii din cadrul iAgency.ro, agenția numărul 1 din România în ceea ce privește servicii SEO integrate, afirmă: „O strategie web solidă reprezintă piatra de temelie a oricărui site de succes. Pentru ca motoarele de căutare să indexeze foarte bine un site, el are nevoie de conținut de calitate. SEO copywriting însemnă crearea unor texte foarte atrăgătoare și convingătoare pentru vizitatori, care să răspundă unei nevoi a lor și care să ajute site-ul să aibă o poziție cât mai bună în SERPs (Search Engine Results Pages).”
Astfel, dacă partea tehnică a activității SEO ajută utilizatorii de Internet să ajungă pe site-ul tău, partea de conținut îi ajută să găsească ceea ce caută și îi determină să execute o acțiune. Spre exemplu, să cumpere un anumit produs – scopul final fiind, așadar, conversia.
Nu întâmplător, în limbajul de specialitate, există o vorba conform căreia content is king. Un copywriter creează, practic, fațada magazinului tău; îi conturează, prin intermediul cuvintelor, o anumită imagine, care îți poate fi sau nu favorabilă.
De aceea, majoritatea dintre cele mai cunoscute branduri în mediul online angajează adevărați experți în copywriting pentru a le promova produsele sau serviciile oferite. Acești creatori de conținut trebuie să dețină abilitatea de a crea texte de mare impact, persuasive, care să trezească emoție și să determine acțiune; care să comunice idei și sentimente captivante.
Iată care pot fi livrabilele unui copywriter, indiferent că vorbim de un freelancer sau de un angajat al agenției:
- texte de prezentare și meta tag-uri (descrierea produselor sau serviciilor de pe site);
- articole SEO (advertoriale și comunicate de presă);
- articole de blog;
- texte de marketing cu call-to-action, precum newsletter-ul etc.
Așadar, serviciile SEO nu desemnează doar partea tehnică, auditul, research-ul de cuvinte cheie și crearea strategiei, ci implică și o parte creativă. Aceasta din urmă, totodată, trebuie să fie de interes și să aducă plusvaloare utilizatorului. Site-urile de succes au în spate atât un specialist SEO/technical officer, cât și un conținut excepțional.
Practic, în lipsă de conținut original și atractiv, care în SEO trebuie creat și diseminat aproape zilnic, nu poți duce site-ul mai departe – chiar dacă i-ai creat o fundație solidă.