Autoturismele au nevoie, întotdeauna, ca roțile să fie bine umflate, astfel încât mișcarea să aibă loc fără probleme. Totuși, anvelopele trebuie verificate la anumite perioade, deoarece presiunea din interiorul lor scade, cauzând, așa numita, pană de cauciuc.
Nu este obligatoriu ca aerul să iasă, în totalitate, din camera anvelopei, ci poate rămâne în interior, însă incinta este lipsită de presiune. Cum ar trebui să îți umfli singur roțile de la mașină? Iată câteva lucruri pe care le poți face fără să ajungi la vulcanizare.
Folosește un compresor de aer
Umflarea roților reprezintă grija pe care o ai față de mașina ta, dar, în egală măsură, și o măsură de precauție. Pentru a-ți asigura presiunea aerului din roți, poți folosi un compresor de aer, casnic, portabil, excelent în momentele în care situația o cere. În magazinele de profil, găsești o gama larga de compresoare aer, similare celor din vulcanizări, ca principiu de funcționare, însă diferite, poate, din punct de vedere al proprietăților.
De ce avem nevoie de aer cu presiune în roți?
Aerul din roți influențează performanța mașinii
Presiunea scăzută a aerului din roți scade performanțele mașinii. Fiecare mașină are performanțele calculate în condiții optime, incluzând aici și reglarea nivelului de aer din roți. Dacă roțile nu sunt umflate corespunzător, mașina nu va mai funcționa în parametri.
Aderență și eficiență
Anvelopele umflate cresc aderența la teren și asigură o rotire mai eficientă. În acest fel, scade nivelul de căldură generat de frecarea roții cu suprafața carosabilă. Acest lucru se traduce printr-o protecție superioară a cauciucului care, în acest fel, nu va suferi deteriorări.
Amortizarea mișcărilor
Șocurile care apar ca urmare a rotirii pe suprafețe denivelate pot aduce mari prejudicii roților. Când sunt perfect umflate, roțile atenuează șocurile și, deci, protejează mașina în ansamblul ei. Specialiștii afirmă că majoritatea problemelor care apar la autovehicule sunt cauzate tocmai de amortizarea redusă a șocurilor. Consecința? Ruperi în material sau deplasări ale pieselor, lucrări costisitoare și, uneori, greu de reparat. În general, presiunea maximă pe care trebuie să o respecți, atunci când vine vorba despre pneuri, este marcată chiar pe ele. Totuși, pentru a le verifica, este recomandat să lași acest lucru în seama specialiștilor. De asemenea, poți afla care este presiunea maximă suportată de pneuri consultând cartea mașinii. Acolo sunt trecute datele cu importanță majoră pentru autovehiculul tău și, de aceea, este foarte important să păstrezi acest document.
Cum afli care este presiunea aerului din roți?
Dacă vrei să umfli roțile fără să mai mergi la vulcanizare, poți folosi un compresor de aer. De asemenea, dacă vei achiziționa un compresor digital de aer, îți va arăta valoarea presiunii din interiorul roților, ca să știi, cu exactitate, dacă mai trebuie completat sau nu. Compresorul te va ajuta foarte mult, mai ales că, în cadrul vulcanizărilor, sunt folosite exact aceleași tipuri de dispozitive pentru umflarea roților mașinilor, bicicletelor etc.
Să ai grijă de propria mașină nu este un moft, ci o adevărată necesitate a zilelor noastre. Infrastructura ne poate pune probleme adesea, însă, ceea ce putem face este să ne protejăm mașinile prin lucrurile simple și mici, dar care ne pot face viata mai ușoară.