Utilizarea unui software de gestiune în cadrul afacerii contribuie la simplificarea și eficientizarea activității, precum și la fidelizarea clienților. Un astfel de program reprezinta de fapt un instrument informatic de creștere a productivității și de îmbunătățire a modului în care se desfășoară anumite activități de gestiune într-un magazin de tip retail, în acest caz. 

Un program de gestiune magazin înglobează mijloace pentru facilitarea și dezvoltarea activității companiei, cum ar fi controlul eficient al stocurilor, acces la diferite tipuri de rapoarte, automatizarea unor procese repetitive, urmărirea activității de vânzare, realizarea inventarului, efectuarea plăților către furnizori etc.  

Software de gestiune pentru magazin – instrument de simplificare a proceselor interne

Indiferent de dimensiunea afacerii, utilizarea unor soluții care să optimizeze activitatea și să crească nivelul de productivitate reprezintă o strategie inteligentă prin care se economisește timp și se evită erori. Folosirea unui soft oferă o imagine de ansamblu asupra afacerii și implicit un control mai mare asupra operațiunilor precum controlul stocului, urmărirea comenzilor sau generarea unor documente. 

Având o evidență clară asupra stocurilor, se vor identifica rapid necesitățile de aprovizionare și nu va exista riscul de a rămâne fără unele dintre cele mai vândute produse. Un management eficient al stocurilor reprezintă un deziderat pentru succesul afacerii, ce contribuie atât la optimizarea activității interne, prin supravegherea lanțului de aprovizionare, urmărirea comenzilor, plata unor facturi către furnizori, cât și la îmbunătățirea relației cu clienții.

Realizarea inventarului și evidența stocului sunt două atribute obligatorii pentru un software de gestiune dedicat activităților de retail. În cazul software-ului pentru vânzări și gestiune magazin/retail CENTO, dezvoltat de AttoSoft.ro, suita cuprinde 2 module complementare. Primul dintre acestea se concentrează pe vânzări, administrând activitățile ce țin de front-office și interacțiunea cu clienții, iar cel de-al doilea contribuie la optimizarea proceselor de back-office, cum ar fi evidența stocurilor și realizarea inventarului. 

Productivitatea crește odată cu automatizarea unor activități 

Un alt avantaj al utilizării unui software de gestiune este faptul că programul informatic preia anumite sarcini ale angajaților, ceea ce permite acestora să lucreze mai eficient și mai rapid. Programul oferă un set complex de funcții, printre care întocmirea rapidă și corectă a unor documente, cum ar fi bonuri fiscale, chitanțe, registru de casă, rapoarte de gestiune, rapoarte Z, procese verbale de schimbare de preț, inventariere etc. 

Automatizarea unor astfel de procese asigură o experiență îmbunătățită pentru fiecare client, prin reducerea timpului de așteptare. De altfel, prin efectuarea automată a calculelor se evită riscurile asociate unor erori umane, care se pot traduce în scăderea profitului sau timp suplimentar alocat pentru remedierea unor probleme. 

Anumite erori pot afecta experiența clienților și implicit părerea acestora despre magazinul sau afacerea respectivă. Chiar și angajații cu experiență pot face greșeli, iar automatizarea este soluția pentru a reduce la minim aceste erori. În plus, controalele financiare nu mai reprezintă un motiv de stres, deoarece toate rapoartele și documentele solicitate în temeiul legislației în vigoare sunt generate rapid de software. 

Așadar, administrarea în retail este simplificată de soluții moderne care prioritizează eficientizarea activității și îmbunătățirea relației cu clienții, care duc în cele din urmă la creșterea profiturilor și la identificarea unor oportunități de dezvoltare. Programul CENTO de la AttoSoft este ușor de utilizat, are o interfață intuitivă și este compatibil cu mai multe tipuri de echipamente electronice.   

Share articol: