Nici nu e de mirare ca fondatorul Snapchat a refuzat recent oferta de miliarde de dolari, facuta de Mark Zuckerberg
Din ce in ce mai multe voci anunta declinul Facebook. S-a mai intamplat si inainte, cu retele de socializare de genul Hi5 sau MySpace. Vedeta momentului pare a fi acum Snapchat, reteaua care iti permite sa trimiti mesaje cu o durata de viata de doar 10-15 secunde, fara teama ca cineva iti va mai vedea vreodata cine stie ce poze sau filmulete compromitatoare. Snapchat e disponibil atat pentru iOS cat si pentru Android.
Creatorul retelei, Evan Spiegel, anunta ca in septembrie, pe Snapchat se trimiteau zilnic peste 350 de milioane de snap-uri (imagini si filmulete efemere). Rata de crestere pare fenomenala, de vreme ce in iunie, pe aceeasi retea, era trimise doar 200 de milioane de mesaje zilnic.
O luna mai tarziu insa, in octombrie, pe Snapchat se trimiteau aproape 400 de milioane de poze, conform Business Insider. Cifrele sunt cu atat mai surprinzatoare cu cat Facebook a raportat doar 350 de milioane de fotografii incarcate zilnic, de la o audienta de peste 1 miliard de utilizatori. Iar cei 150 de milioane de utilizatori ai Instagram urca aproximativ 50 de milioane de poze in fiecare zi.
Cel mai asteptat raport venit din partea Snapchat va fi insa cel pentru luna noiembrie, sau decembrie, cel mai tarziu, cand reteaua lui Evan Spiegel va depasi Facebook, Instagram si Flickr la un loc, in ceea ce priveste numarul de poze. Avand in vedere faptul ca Facebook vrea sa cumpere tot ce e la moda (vezi Instagram), nici nu e de mirare de ce Zuckerberg a sarit cu o oferta de 3 miliarde de dolari pentru Snapchat, iar Google ar fi marit miza la 4 miliarde de euro.