Acestia vor sa creeze o linie comuna de lupta impotriva incercarilor de acces neautorizat la sistemele informatice ale masinilor
Stop... hackerilor! Acesta pare sa fie mesajul comun al constructorilor auto, in urma scandalurilor repetate de hacking ale masinilor. Dupa ce atat experti in securitate cat si hackeri au demonstrat negru pe alb cum pot obtine controlul partial al diferitelor masini si cum pot inclusiv sa provoace accidente, producatorii auto incep sa constientizeze pericolul.
Cel mai cunoscut caz este prezentat de Chris Valasek si Charlie Miller, care au reusit sa preia controlul asupra unui Jeep Cherokee. De fapt, aceasta e si masina cea mai vulnerabila la atacuri informatice si singura care a fost rechemata in service pentru un update. Cei doi au reusit sa obtina acces nu doar la sisteme de navigatie, Wi-Fi si Bluetooth, ci sa afecteze sisteme critice, precum cel de franare, motorul, directia, pilotul automat adaptiv, asistenta la parcare si sistemul de avertizare la iminenta unui accident.
Infiniti Q50, Cadillac Escalade, Toyota Prius si Ford Fusion sunt si ele in topul rusinii. De cealalta parte, se pare ca cel mai putin afectate sunt tocmai masinile care contin cele mai putine sisteme informatice sau conexiuni cu exteriorul. Audi A8, Honda Accord, Dodge Viper si, exceptional, Tesla Model S sunt cele mai sigure masini in fata potentialilor hackeri.
Daca primele trei modele nu sunt chiar cele mai high-end din punctul de vedere al sistemelor computerizate, Tesla Model S a fost pusa la incercare in cadrul unui hackahton in China, unde o singura echipa a reusit sa “sparga” masina si, cu toate astea, tot ce au putut controla au fost luminile, claxonul si trapa.
Tocmai de aceea, producatorii auto vor sa formeze Centrul de Distributie si Analiza a Informatiei, pentru a putea crea o noua linie defensiva in fata hackerilor. Prin intermediul centrului, producatorii isi pot pune la dispozitie informatii, vulnerabilitati si probleme de securitate si pot coopera pentru gasirea rapida a unei solutii in cazul unor atacuri ulterioare. Pe langa asta, constructrorii incearca sa obtina si modificarea legislatiei din mai multe tari si sa includa acest gen de atacuri.