Sony Corp a anuntat schimbari in strategia pe care o va adopta in urmatorii 3 ani.
Japonezii de la Sony vor sa scada numarul de televizoare si telefoane mobile din linia de produse pentru a scadea costurile, bazandu-se pe incasarile uriase pe care le au datorita PlayStation 4 si industria senzorilor de imagine, strategia urmand sa fie valabila in urmatorii 3 ani, scrie Reuters.
Avand in vedere ca lupta cu Apple si Samsung pare pierduta pe segmentul tehnologiei de consum, Sony a anuntat marti ca obiectivul pentru diviziile de TV si de smartphone-uri este sa devina profitabile, chiar daca vanzarile ar scadea si cu 30%.
"Nu tintim sa crestem cota de piata, ci profituri mai mari" a declarat noul sef al divizie de telefonie de la Sony, Hiroki Totoki. Aceasta decizie vine si dupa ce smartphone-urile Xperia nu au avut vanzari atat de bune, lucru care a afectat veniturile pe ultimul trimestru.
Avand in vedere reducerea costurilor in anumite divizii, Sony nu planuieste nici sa prelungeasca intelegerea cu FIFA, urmand sa nu mai sponsorizeze Cupa Mondiala de fotbal. Clauza de prelungire a contractului era de 225 de milioane de euro.
Vestile sunt insa bune in ceea ce priveste divizia de videogame, obiectivul fiind cresterea cu un sfert in urmatorii 3 ani. De asemenea, divizia de device-uri care contine industria senzorilor de imagine, Sony spune ca vanzarile pot creste cu 70%.
"Exista asteptari mari de la Sony acum, dar nimic nu este singur pana nu vor exista rezultate" a declarat Akino Mitsushige, seful Ichiyoshi Asset Management. "Iesirea de pe piata telefoanelor mobile este o optiune, dar nu pot face asta acum, asa ca vor fi nevoiti sa faca schimbari fundamentale"