Am fost prezenti la evenimentul Samsung care ne-au povestit noile trenduri digitale.
Samsung Electronics Romania prezinta ultimele tendinte in ceea ce priveste solutiile de afisaj digital, dezvoltate special pentru a le oferi vizitatorilor o experienta interactiva si personalizata. Samsung este de sapte ani lider pe piata Smart Signage din Romania, contribuind activ la evolutia si maturizarea pietei, setand noi standarde si oferind cele mai bune solutii pentru fiecare business in parte, permitandu-le clientilor sa raspunda cat mai bine cerintelor consumatorilor.
„Digitalizarea pietei e un proces pe cat de natural, pe atat de complex. Nu mai este de ajuns sa inlocuim afisele clasice de hartie cu ecrane. Acum, mai mult ca niciodata, este necesar sa facem pasul urmator si sa le oferim clientilor nostri solutii complete. Ne asumam asadar si statutul de consultant si oferim solutii integrate de business, nu doar ecrane inteligente. Vom continua sa sustinem procesul de digitalizare prin noi produse si servicii inovatoare,” a declarat Mihai Tamas, Head of B2B Division, Samsung Electronics Romania, in cadrul conferintei Samsung Smart Trends Hub - Leading the Retail Revolution.
Piata de afisaj digital se afla pe o panta ascendenta, atat la nivel global, cat si local, iar Samsung isi extinde constant ecosistemul de parteneri pentru a le oferi companiilor nu doar sisteme hardware de afisaj digital, ci solutii complexe si complete pentru realizarea si gestionarea continutului.
„Este un semnal pozitiv ca astfel de solutii incep sa fie din ce in ce mai intalnite pe piata locala. Mall-urile si retailerii de fashion sunt early adoptrrs, iar zona de banking incepe de asemenea sa fie interesata de aceste solutii. Am mai implementat totodata proiecte interesate pentru companii inovatoare din domeniul HoReCa,” completeaza Tamas.
Dintre solutiile care se afla in prezent in tendinte, cele mai intalnite sunt digital interaction, fie ca vorbim despre aplicatii mobile sau ecrane cu aplicatii inteligente, digital concierge - iar aici ne referim la mesele de tip wayfinding din mall-uri sau la aplicatii interactive pentru configurarea unui produs, precum si zona de augmented reality, care le permite retailerilor sa isi promoveze produsele intr-un mod mult mai atractiv.
Experienta interactiva in magazine
„Astazi, consumatorul este la un click distanta. Totul este mobil, iar decizia de cumparare se produce acolo unde consumatorul se afla. De aceea, si asteptarile consumatorilor de la retaileri sunt altele, iar experienta acestora in magazin trece printr-o modificare dramatica de paradigma. Magazinul nu mai este doar un loc de achizitie, este un loc al experientelor si un punct de convergenta dintre online si offline,” a declarat Vincent Slevin, Head of European Retail Strategy, Samsung Electronics Europa.
Pentru a oferi un timp cat mai placut in magazine, Samsung a dezvoltat solutiile Smart Signage ce pot fi amplasate pe totemuri, la intrarea in spatiile comerciale sau in interiorul magazinelor, pentru a afisa informatii despre o anumita gama de produse. Totodata, acestea pot fi montate in structuri video wall, pentru un efect de amploare. Toate acestea pot comunica in timp real cu aplicatiile de pe smartphone-urile vizitatorilor, afisandu-le notificari si oferte speciale in functie de interesele si istoricul lor de cumparare. Mai exact, aplicatiile de shopping online pe care le folosesc utilizatorii se pot conecta automat cu solutiile Smart Signage din spatiile comerciale pe care utilizatorii le viziteaza. De exemplu, cabina virtuala dezvoltata de Samsung se poate conecta cu smartphone-ul utilizatorului si poate afisa un istoric de cumparaturi al acestuia, sau ii poate sugera articole complementare cu ceea ce utilizatorul probeaza la momentul respectiv.
Interactiunea digitala cu diferite produse ale magazinelor creste rata de achizitionare a acestora cu 32% si face ca timpul perceput petrecut in magazin sa fie mai redus cu 35%, ceea ce se traduce intr-o experienta mai confortabila in spatiile comerciale. in plus, aceeasi interactiune digitala are o contributie majora la fidelizarea clientilor, rata de reachizitionare a produsului crescand cu 33%.