Facebook nu isi mai indeplineste scopul pe care il avea la inceput.
Facebook a inceput ca un loc unde oamenii sa-si impartaseasca momente din viata, precum logodna sau petreceri. Insa utilizatorii au inceput sa o faca din ce in ce mai putin in ultimii ani conform celor de la Bloomberg.
Per total, numarul de postari de pe Facebook nu a scazut, cei peste 1 miliard de utilizatori incepand sa foloseasca diferit reteaua de socializare - posteaza clipuri si link-uri catre site-uri.
Declinul in distribuirea postarilor personal (statusuri, poze, note etc) vine intr-un moment in care aplicatii precum Snapchat si WhatsApp sunt intr-un progres semnificativ.
Ceea ce angajatii Facebook numesc in interior "distribuiri originale" a avut un declin de 15% la inceputul acestui an fata de cel precedent. Facebook a incercat sa se "lupte" cu acest trend cu functii precum "On this Day". De asemenea, algoritmul News Feed s-a modificat pentru a prioritiza ceea ce oamenii distribuie de pe propriile profile.
The Information spune ca "doar 39% din userii activi posteaza continut original intr-o saptamana". Ultimul pariu al celor de la Facebook pentru a opri acest declin este reprezentat de live video.