Pentru orice companie din lume, introducerea GDPR în 2018 a fost o mare bătaie de cap. Însă nu toate brandurile au ținut cont de noile reguli de pe piață.
Potrivit unui studiu realizat de Noirwegian Consumer Council (NCC) și citat de ZD Net, aplicațiile de dating Grindr, OkCupid și Tinder sunt acuzate că au dat mai departe informații sensibile despre utilizatorii săi, specificând preferințe sexuale, date comportamentale și locații precise pentru a putea targeta mai ușor prin ad-uri.
Aceste date sunt extrem de sensibile și intră direct sub legislația GDPR impusă din primăvara anului 2018, care pare să fi fost incălcată de o gamă uriașă de aplicații de dating, precum Grindr, Happn, OkCupid, Tinder, dar și de Clue, MyDays, Perfect, Muslim: Qibla Finder, dar și de alte platforme precum My Talking Tom 2 și Wave Keyboard.
Aceste aplicații au fost cercetate în studiu deoarece fiecare a fost într-un moment în timp pe primul loc în topul descărcărilor în Google Play Store.
Studiul a acoperit doar varianta de Android a acestor aplicații, concluziile prezentate fiind exclusiv destinate utilizatorilor de telefoane cu sistemul de operare Android.
Până în prezent, companiile nu au răspuns acestor acuzații că ar fi dat mai departe informații despre sănătatea, religia, preferințele sexuale și alte date intime ale utilizatorilor.