Google Chrome va bloca reclamele Flash care pornesc singure, de la 1 septembrie. Clipurile video vor functiona in continuare, insa continutul care nu este esential, precum acestea, va fi blocat.
Google a fixat data de 1 septembrie cea de la care browserul Chrome va incepe sa blocheze continutul Flash care "nu este esential paginii". Acest continut, precum reclamele sau clipurile care pornesc automat pe site-urile non-video, va fi oprit in mod normal - poti insa sa-l pornesti daca doresti. Filmuletele luate embed de pe site-uri precum YouTube sau Vimeo vor continua sa mearga.
Functia de blocare Flash a fost initial disponibila odata cu versiunea beta a browserului Chrome, la inceputul anului. La acea vreme, Tommi Li de la Google sustinea ca motivul este reprezentat de durata de viata a bateriei din cauza faptului ca reclamele Flash ce pornesc automat fac paginile sa se incarce mai greu.
Miscarea este si pentru a opri raspandirea malware-ului prin intermediul reclamelor Flash. Acesta are o istorie bogata de probleme de securitate, ultima fiind descoperita in iulie, avand potentialul de a le permite hackerilor sa execute de la distanta un cod rauvoitor.
Desi mutarea va fi una apreciata deu consumatori, advertiserii nu vor fi fericiti. Majoritatea publicitatii online foloseste flash-ul, chiar si pe mobil, acolo unde acesta nu a fost niciodata sprijinit intru totul.
In timp ce Google converteste automat majoritatea reclamelor plasate pe reteaua AdWords in HTML5, alte site-uri vor inceta sa mai accepte reclamele flash. Amazon, de exemplu, si-a updatat regulile de advertising specificand ca nu va mai accepta Flash de la 1 septembrie, ceea ce va asigura ca "experienta pe Amazon va continua sa fie pozitiva si coerenta".
Chrome Will Begin Pausing Flash Ads By Default, Starting In September http://t.co/Nxw3HtSweF by @sarahintampa
— TechCrunch (@TechCrunch) August 28, 2015