Creatorul Snapchat, Evan Spiegel, tocmai a refuzat 3 miliarde de dolari, oferiti de Facebook
Care e secretul din spatele Snapchat? Asta pare a fi intrebarea zilei, dupa o a doua oferta de cumparare, refuzata de reteaua de socializare. Recent, Mark Zuckerberg a vrut sa cumpere Snapchat pentru 3 miliarde de euro. Creatorul retelei, Evan Spiegel a refuzat.
Acum circula zvonul ca si gigantul Google ar fi avut parte de acelasi tratament. Conform GigaOm, Google i-ar fi oferit lui Spiegel un munte de bani: 4 miliarde de dolari. Tanarul de 25 de ani, care locuieste in continuare in casa tatalui sau, trebuie sa aiba motive serioase pentru a refuza astfel de oferte, in conditiile in care Instagram a fost cumparata de Facebook pentru doar 715 milioane de dolari. Tranzactia s-ar fi ridicat la suma pentru care Disney a cumparat companiile Lucasfilm si Marvel.
Se pare ca Google ar fi dorit doar sa cumpere reteaua si s-o lase aproape nemodificata, la fel cu Zuckerberg a procedat cu Instagram. Refuzul lui Spiegel pare sa fie motivat de convingerea acestuia ca Snapchat va avea o rata fenomenala de crestere. Acum insa, toata lumea spera ca Snapchat sa nu repete povestea Friendster sau Groupon, care au cazut in uitare dupa ce au refuzat oferte de pana la 6 miliarde de dolari.
Totusi, e foarte posibil ca Spiegel sa fi facut o previziune corecta. Instagram are o cota de piata de 38% printre utilizatorii de iPhone, in timp ce Snapchat se ridica la 21%, iar numarul noilor utilizatori creste cu 4% pe luna. Procentul pentru Android e similar. Populariatea Snapchat sta in insasi efemeritatea produsului. Spre deosebire de restul retelelor de socializare, “snap”-urile trimise de utilizatori au o durata de viata de doar 1-10 secunde, dupa care sunt sterse definitiv, facand aproape imposibile “amintirile” compromitatoare. Aplicatia e folosita in special de tinerii intre 13-23 de ani. In ultimul an a inceput sa fie si preferata adultilor de peste 40 de ani. Spanchat e disponibila pe iOS si Android.