Potrivit aceleiasi aplicatii, orice persoana poate sa calatoreasca cu avionul vreme de 14.716 ani inainte de a se prabusi in Oceanul Atlantic.
O aplicatie pentru telefoanele mobile care este capabila sa calculeze probabilitatea de prabusire a avionului in care se afla utilizatorul ce o acceseaza a fost creata de Vanilla Pixel, o companie de software cu sediul la Londra, informeaza site-ul atlantico.fr, citat de Mediafax.
Pornind de la trei variabile - numele aeroportului de plecare si cel al aeroportului de sosire, compania aeriana si modelul avionului -, aplicatia "Am I going Down?" ("Se va prabusi avionul meu?") calculeaza riscul de prabusire al avionului in care se afla utilizatorul.
Daca un pasager se imbarca pe aeroportul Heathrow din Londra cu destinatia Milano, intr-un avion Airbus A319, operat de compania British Airways, acel zbor prezinta o probabilitate de prabusire de 1 la 4,8 milioane. Daca un alt pasager pleaca tot de pe aeroportul Heathrow din Londra cu destinatia J.F.K din New York, intr-un avion A330 al companiei Virgin Atlantic Airways, riscul de prabusire este de 1 la 5,4 milioane.
Aplicatia "Am I going Down?" nu precizeaza insa metoda utilizata pentru analizarea acestor date si pentru furnizarea rezultatelor. Potrivit jurnalistilor de la site-ul atlantico.fr, ar fi vorba de o medie ponderata care tine seama de numarul de accidente aeriene care s-au produs in trecut pentru fiecare dintre cele trei variabile.
Desi cifrele sunt destul de linistitoare, "exista in mod incontestabil anumite falii intr-o abordare atat de simplista", previne publicatia The Economist. Care este pertinenta tipului de avion, companiei aeriene si traiectoriei de zbor in calcularea riscului de prabusire, se intreaba jurnalistii de la The Economist. Vorbind despre aceste lacune, jurnalistii britanici se intreaba, de exemplu, daca faptul ca un avion al companiei Malaysia Airlines a fost lovit de un proiectil lansat de separatistii pro-rusi din estul Ucrainei va mari probabilitatea ca un astfel de eveniment sa se produca din nou in viitor. Ei pun si problema altor factori de risc, precum conditiile meteorologice.
Desi metodologia de aplicare este contestabila, intentiile creatorului aplicatiei, Nic Johns, sunt laudabile, declara, cu amuzament, The Economist. Nic Johns spune ca scopul lui a fost de a-i linisti pe pasagerii ingrijorati, aratandu-le ca probabilitatea de a nu ajunge la destinatie este infima.