Vezi comunicatul oficial
Companiile care interactioneaza cu un numar mare de clienti se lovesc de procese birocratice in activitatea lor de zi cu zi si se confrunta cu dificultati in procesarea si analizarea volumului mare de date de care dispun. Fondatorii Seeds, un startup romanesc care a facut parte din MVP Academy Class of 2015, au identificat aceasta problema si s-au hotarit sa dezvolte solutia: o platforma care permite utilizatorilor sa creeze, sa distribuie si sa analizeze chestionare complexe in orice tip de industrie.
Ideea produsului le-a venit atunci cand au discutat cu reprezentanti ai companiilor din industriile care fac parte din publicul tinta al Seeds. Asa au inteles ca acestia au o problema reala cu birocratia si gestionarea volumului de informatii, o problema pe care Seeds, astazi un produs functional care are deja primii clienti platitori, o poate rezolva.
In spatele produsului sunt doi tineri romani cu experienta in domeniul antreprenoriatului. Victor Popescu, Co-Fondator & CEO, este absolvent al Universitatii Politehnica din Bucuresti si, inainte de Seeds, a mai dezvoltat alte doua afaceri: Emotion Concept, o companie de dezvoltare de software care functioneaza si astazi, si Gameleon, o platforma pentru crearea si publicarea jocurilor, startup pe care l-a inchis anul trecut. Pasionat de product management, Victor este mereu in cautare de modalitati inovatoare pentru a dezvolta produse extraordinare.
Alaturi de el, din echipa Seeds face parte si Adrian Calotescu, Co-Fondator & CTO. Cei doi au o istorie de colaborare excelenta si au lucrat impreuna la Gameleon. Pasionat de tehnologie, Adrian se ocupa de toate aspectele tehnice ale produsului.
Seeds este un produs B2B care adreseaza o piata cu un potential urias: toate companiile care utilizeaza produse software pentru gestiunea relatiei cu clientii (CRM). Seeds vine in completarea sistemelor existente pe care le utilizeaza aceste companii, iar platforma a reusit deja sa atraga primii utilizatori care platesc din industriile de asigurari si cercetare de piata.
Seeds este un produs functional, lansat recent pe piata, prin intermediul caruia au fost colectate deja peste 2.04 milioane de raspunsuri. Concureaza cu alte solutii deja existente pe piata globala, printre care se numara Qualtrix si Zoho Creator, dar se diferentiaza de acestea prin abordarea vizuala care ajuta utilizatorii sa isi ilustreze procesele in sistem mai usor, mai flexibil si mai scalabil. Astfel, fondatorii Seeds considera ca vin cu o abordare analitica, si nu cu una de programatori (pe care o ofera majoritatea competitorilor).
Au finantat pana acum dezvoltarea produsului din resurse proprii, dar si din veniturile generate din vanzari (fiind un produs Software as a a Service, modelul lor de business se bazeaza pe plata unei taxe lunare de catre utilizatori, iar astazi genereaza venituri lunare de 1600 EUR de la clientii existenti).
Au incheiat discutiile pentru obtinerea unei prime runde de finantare, iar singura conditie pe care trebuie sa o indeplineasca pentru a primi investitia este sa aduca in echipa un al treilea Co-Fondator, programator NodeJS. Pe langa recrutare, principala provocare pe care o confrunta in prezent este validarea tuturor scenariilor posibile pentru a se asigura ca produsul rezolva o problema pentru o piata suficient de mare. Se orienteaza asadar catre alte industrii diferite de cele de asigurari si cercetare de piata, care au fost deja validate.
Participarea in programul de pre-accelerare MVP Academy a fost o experienta care i-a ajutat sa se dezvolte mai rapid si sa adreseze piete pe care nu le luau in considerare inainte.
“MVP Academy a fost o experienta care ne-a deschis ochii, dura, dar realista. Datorita participarii in program avem astazi o prezentare mult mai buna si am decis sa ne largim orizonturile si sa adresam si alte industrii pe care nu le luam in considerare inainte”, povesteste Victor despre experienta lor in programul de pre-accelerare.
Au invatat foarte multe in ultimele luni si sunt cateva lucruri pe care le-ar face diferit daca ar avea ocazia sa o ia din nou de la inceput. Cel mai important dintre acestea este faptul ca ar incepe prin a-si valida presupunerile despre produsul final. S-ar orienta de asemenea inca de la inceput catre o piata mai mare si ar incerca sa discute cu un numar cat mai mare de investitori, cat mai devreme, atat pentru finantare, cat si pentru feedback.
In perioada care urmeaza, vor continua sa testeze diferite scenarii de utilizare pentru produs in mai multe industrii, pentru a se asigura ca adreseaza o piata suficient de mare, si se vor concentra pe eforturile de recrutare. in prezent, cauta activ un programator NodeJS care sa se alature echipei, principalele responsabilitati ale acestuia fiind sa ofere consultanta si sa rezolve problemele clientilor actuali (daca sunteti interesati de aceasta oportunitate, fondatorii Seeds va invita sa le scrieti un email la [email protected] pentru a discuta mai multe). Sunt de asemenea in cautarea unei persoane care sa se ocupe de marketing si a unui intern care sa ii ajute sa creeze materiale pentru a atrage noi clienti (tutoriale, demo-uri, etc), si isi propun sa participe la cat mai multe evenimente pentru a gasi personele potrivite.
Cu un produs functional, validat si lansat pe piata, primii clienti platitori, si o prima runda de finantare conditionata de gasirea celui de al treilea Co-Fondator, echipa Seeds pare sa fi gasit reteta pentru dezvoltarea unui startup de succes la scara globala, iar finantarea obtinuta ii va ajuta sa se extinda mai rapid si sa treaca astfel la urmatorul nivel.